رایزنی های مهم سفیر ایران در کویت!

کدخبر: ۶۲۶۰۹۱
اقتصادنیوز: سفیر ایران در کویت با معاون نخست‌وزیر و وزیر نفت کویت دیدار و پیرامون نحوه گسترش همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های صنعت نفت، انرژی بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در این دیدار که با حضور شیخ نمر فهد المالک الصباح قائم مقام وزارت نفت برگزار شد، عماد محمد العتیقی وزیر نفت کویت گفت: روابط دیرینه دو کشور همسایه بر پیوندهای ناگسستنی، تاریخ مشترک و روابط خانوادگی مبتنی است و همکاری دو جانبه در زمینه‌های انرژی و نفت سابقه چندین و چند ساله دارد زیرا هر دو کشور از بنیانگذاران سازمان اوپک هستند.

العتیقی افزود: ما همواره به روابط صمیمانه با جمهوری اسلامی افتخار می‌کنیم و امیدواریم این روابط و همکاری دوجانبه روز به روز گسترش یابد.

خبر مرتبط
فوری/ واکنش مهم ایران به ادعای عربستان و کویت درباره میدان گازی آرش

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت : ایران آمادگی دارد تا در چارچوب نتایج مذاکرات قبلی با کویت درباره بهره‌برداری از منابع هیدروکربنی مشترک در میدان آرش و نیز تحدید حدود دریایی، مذاکرات دوجانبه با کویت را ادامه دهد.

محمد توتونچی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت نیز در این دیدار ، ضمن ابلاغ سلام وزیر نفت کشورمان به مقام کویتی و تبریک انتصاب وی به عنوان وزیر نفت و آرزوی موفقیت برای دولت جدید کویت گفت : «دولت جناب آقای دکتر رئیسی توجه خاصی به گسترش روابط با همسایگان خود دارد و طی دو سال گذشته همکاری دو کشور به ویژه در زمینه تبادل هیئت های رسمی پارلمانی ، گارد ساحلی و مشورت های سیاسی منطقه ای افزایش و رشد قابل توجهی داشته است .»

خبر مرتبط
ادعای عربستان و کویت درباره مالکیت میدان گازی آرش

اقتصادنیوز: کویت و عربستان سعودی در بیانیه ای مشترک با تاکید بر ادعای دوباره مالکیت خود بر منابع طبیعی میدان مشترک «آرش» که آنها آن را «الدورا» می نامند با رد حقوق طرف دیگر ادعا کردند که این میدان در مناطق دریایی کویت قرار دارد.

توتونچی افزود : امکانات وسیع سرمایه گذاری خارجی در زمینه صنعت نفت و انرژی در ایران فراهم شده است و آمادگی کامل جهت هرگونه سرمایه گذاری مشترک و استفاده از این فرصت وجود دارد.

وی افزود : بدون شک توسعه مناسبات دوجانبه و همکاری مشترک به نفع دو کشور و دو ملت همسایه است و انعکاس مثبتی بر دیگر کشورهای منطقه دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید