جنگ غزه؛ محور گفتگوی گوترش با نخست وزیر قطر

کدخبر: ۶۲۶۱۷۲
اقتصادنیوز: دبیرکل سازمان ملل با نخست وزیر قطر در نیویورک دیدار و درباره وضعیت سرزمین‌های اشغالی فلسطین گفت‌وگو کرد.
جنگ غزه؛ محور گفتگوی گوترش با نخست وزیر قطر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر که کشورش یکی از میانجیگیران در جنگ کنونی اسرائیل و فلسطین است، در نیویورک دیدار و درباره وضعیت سرزمین‌های اشغالی فلسطین گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایرنا، نخست‌وزیر قطر بر اهمیت نقش آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در کمک به میلیون‌ها نفر در غزه، کرانه باختری، اردن، سوریه و لبنان تاکید کرد و هشدار داد که کاهش بودجه آن عواقب فاجعه‌باری خواهد داشت.

وی همچنین گفت: "این مهم است که میان آژانس به عنوان یک نهاد جهانی با ارزش ها و سنت های شناخته شده و اتهامات علیه تعدادی از کارکنان آن که تحت تحقیق هستند، تفاوت قائل شویم."

فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) ۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴ اعلام کرد: مقامات اسرائیلی، اطلاعاتی را در مورد ادعای دخالت چند کارمند آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در حملات هفتم اکتبر در اختیار این نهاد قرار داده اند و تحقیقات درباره این افراد آغاز شده است.

این مقام ارشد سازمان ملل متحد در بیانیه ای گفت که «فورا» قراردادهای کارکنانی را که گفته می شود در حملات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به اسرائیل دست داشته اند، فسخ می کند.

خبر مرتبط
اعلام تازه‌ترین آمار قربانیان حمله اسرائیل به غزه!

اقتصادنیوز: وزارت بهداشت غزه از شهادت ۱۰۷ فلسطینی و زخمی شدن ۱۶۵ نفر دیگر در حملات ۲۴ ساعت گذشته رژیم صهیونیستی به غزه خبر داد.

تاکنون آمریکا و شماری از کشورهای اروپایی کمک‌های مالی خود را به آنروا به دلیل اتهامات اسرائیل علیه ۱۲ کارمند این آژانس وابسته به سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی به حالت تعلیق درآورده‌اند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و همچنان در حال بمباران این منطقه است.

گروههای مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) از جمله در عراق و سوریه و نیز نیروهای یمنی به دنبال اقدام رژیم اسرائیل در تلافی عملیات طوفان الاقصی و بمباران نوار غزه و حمایت واشنگتن از این حملات، به ایالات متحده هشدار داده اند که پایگاه‌های آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار خواهند داد.

نیروهای دریایی یمن نیز هشدار داده اند که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه) هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی قرار گرفته اند و آمریکا نیز برغم ادعای اینکه به دنبال گسترش جنگ در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) نیست، به گروههای مقاومت در منطقه با حمله به مواضع انصارالله یمن، عراق و سوریه پاسخ داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید