حمله مرگبار اوکراین به یک نانوایی در «لوهانسک» + تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها

کدخبر: ۶۲۶۱۷۹
اقتصادنیوز: در پی گلوله باران یک نانوایی در شهر «لیسیچانسک» در لوهانسک توسط نیروهای مسلح اوکراین، ۲ نفر کشته و ۶ نفر زخمی شدند.
حمله مرگبار اوکراین به یک نانوایی در «لوهانسک» + تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دفتر فرماندهی نظامی جمهوری خلق لوهانسک (LPR) اعلام کرد که در پی گلوله باران یک نانوایی در شهر «لیسیچانسک» در لوهانسک توسط نیروهای مسلح اوکراین، ۲ نفر کشته و ۶ نفر زخمی شدند.

خبرگزاری تاس گزارش داد، سخنگوی دفتر فرماندهی جمهوری خلق لوهانسک امروز (شنبه) اظهار داشت: در پی گلوله‌باران نیروهای اوکراینی ۲ نفر جان باختند و ۶ نفر در بیمارستان بستری هستند.

بر اساس این گزارش، لئونید پاسچنیک (Leonid Pasechnik) رئیس جمهوری خلق لوهانسک (LPR) اوایل امروز خبر داد که «نیروهای اوکراینی یک نانوایی در جمهوری را گلوله باران کردند. در پی این حمله، سه غیرنظامی زخمی و ده‌ها تن دیگر زیر آوار ماندند.»

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید