دیپلمات روس: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در انگلیس بی پاسخ نمی ماند

کدخبر: ۶۲۶۵۴۰
اقتصادنیوز : نماینده دائم روسیه در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو اظهار داشت که مسکو وضعیت استقرار احتمالی تسلیحات هسته‌ای آمریکا در خاک انگلیس را تحت نظر دارد و در صورت وقوع، متعاقبا به آن پاسخ خواهد داد.
دیپلمات روس: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در انگلیس بی پاسخ نمی ماند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، گنادی گاتیلوف در شبکه تلویزیونی «روسیا-۲۴» با اشاره به اینکه «مسکو این گزارش‌ها را رصد می‌کند»، گفت: به احتمال زیاد بحث راه اندازی مجدد یک پایگاه هوایی با سلاح‌های هسته‌ای ایالات متحده در انگلیس مطرح است.

وی با بیان اینکه «گمانه زنی‌هایی درباره ارسال سلاح‌های هسته‌ای به بالتیک و لهستان وجود داشته است»، افزود: همه اینها باعث ایجاد تنش می‌شود و ما این تحولات را دنبال می‌کنیم.

خبر مرتبط
رمزگشایی ویلیام برنز از نقشه آمریکا برای شکست روسیه و چین/ چالش‌های جاسوسی به روایت یک جاسوس

اقتصادنیوز: داده‌های اطلاعاتی خوب به جو بایدن کمک کرده تا ائتلاف قدرتمندی از کشورها در حمایت از اوکراین را بسیج و حفظ کند. همچنین این فرصت را در اختیار اوکراین قرار داده تا با شجاعت و استقامت قابل توجهی از خود دفاع کند. رئیس جمهور همچنین به شکلی خلاقانه طبقه بندی های استراتژیک را حذف کرد. بایدن قبل از حمله، همراه با دولت بریتانیا، طرح‌های روسیه را برای عملیات «پرچم دروغین» افشا کردند؛ عملیاتی که هدفش مقصر دانستن اوکراینی‌ها و ایجاد بهانه‌ای برای اقدام نظامی روسیه بود. این افشاگری‌ها و افشاگری‌های متعاقب آن، روایات نادرست را رد کرده است.

گاتیلوف تاکید کرد: اگر این موضوع صحت داشته باشد، روسیه مجبور خواهد شد که به همان نسبت پاسخگوی آن باشد.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در ژنو همچنین خاطرنشان کرد که کشورهای غربی در نشست‌های «همایش خلع سلاح» (CD) این موضوع را مطرح نخواهند کرد.

گاتیلوف ادامه داد: اما روسیه همیشه در نظرات و اظهارات خود مد نظر خواهد داشت که چنین تحولات احتمالی، تنش ایجاد می‌کند و به هیچ وجه به روند مذاکرات در مسیر خلع سلاح [هسته‌ای] کمک نمی‌کند.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود که استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در انگلیس ممکن است در آینده نزدیک انجام شود.

وی هشدار داد که «این اقدام، نه امنیت انگلیس و نه آمریکا را تقویت نمی‌کند، اما سطح تهدید در اروپا را افزایش می‌دهد.»

از سوی دیگر، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز گفته بود که کرملین استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در انگلیس را اقدامی تحریک‌کننده می‌داند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید