این کشور پشت اوکراین را خالی کرد

کدخبر: ۶۲۶۶۱۰
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه مجارستان روز دوشنبه تاکید کرد که این کشور به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه نخواهد پیوست.
این کشور پشت اوکراین را خالی کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزیر امور خارجه مجارستان روز دوشنبه تاکید کرد که این کشور به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه نخواهد پیوست.

وی که این سخنان را پس از گفت‌وگوی تلفنی با «مارگوس ساهکنا» وزیر امور خارجه استونی مطرح می‌کرد، افزود: «معتقدیم که سیاست تحریم‌ها علیه روسیه شکست خورده بنابراین هیچ فایده‌ای در بسته جدید تحریم‌ها نمی‌بینیم».

سیارتو افزود که اتحادیه اروپا در حال بررسی سیزدهمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه بوده و به دنبال آن است که در دومین سالگرد آغاز عملیات نظامی در اوکراین، علیه روسیه اعمال کند.

خبر مرتبط
فرمانده نیروهای مسلح اوکراین، در انگلیس سفیر می‌شود

اقتصادنیوز: بنابر اعلام معاون پارلمان اوکراین، سرانجام «والری زالوژنی» فرمانده نیروهای مسلح موافقت کرد پس از برکنار شدنش، سفیر اوکراین در انگلیس شود.


عملیات روسیه در دریای سیاه به دلیل نزدیک به دو سال جنگ همه جانبه بین مسکو و کیف فلج یا بسیار پیچیده شده است.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز گذشته در مصاحبه‌ای گفت اتحادیه اروپا با توجه به هنگفت بودن مبلغ 50 میلیارد یورویی که به عنوان یک کمک چهار ساله برای اوکراین تصویب کرد دائما تلاش دارد که روسیه را شرور جلوه دهد.

پسکوف در مصاحبه با شبکه خبری «وی.جی.تی.آر.کی» روسیه به اظهارنظر درباره وحشت آفرینی رسانه‌های اروپایی درباره جنگ بالقوه با روسیه پرداخته و گفت: «آنها نیاز دارند تصویر یک دشمن را بسازند و با آب و تاب این کار را می‌کنند تا هزینه‌های افزایش یافته خود را توجیه کنند.»اتحادیه اروپا در اجلاس خود در اول فوریه (12 بهمن) اختصاص 50 میلیارد یورو از بودجه این اتحادیه برای کمک به اوکراین در بازه زمانی چهار ساله را تصویب کرد.

پسکوف همچنین خاطر نشان کرد کمک‌های واشنگتن به اوکراین به هیچ وجه تاثیری بر روند یا نتایج عملیات نظامی ویژه روسیه در این کشور نگذاشته و تنها وضعیت را برای خود اوکراینی‌ها بدتر می‌کنند.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید