کمک‌های بشردوستانه هوایی به غزه رسید

کدخبر: ۶۲۶۷۲۳
اقتصادنیوز : ارتش اردن اعلام کرد با همکاری هلند ارسال دو محموله دیگر کمک بشردوستانه از راه هوا به شمال نوار غزه را اجرا کرده است.
 کمک‌های بشردوستانه هوایی به غزه رسید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ارتش اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد با یک هواپیمای ترابری سی ۱۳۰ دو ماموریت ارسال محموله‌های بشردوستانه با چتر به شمال نوار غزه را اجرا کرده است.

طبق این بیانیه، نیروهای هوایی هلند و اردن روز دوشنبه دومین محموله کمک فوری در عرض ۲۴ ساعت گذشته را از راه هوا با چتر به شمال غزه فرستادند.

خبر مرتبط
بیانیه ارتش اردن درباره نفوذ 4 اسرائیلی به مرز این کشور

اقتصادنیوز : فرماندهی کل نیروهای مسلح اردن امروز جمعه اعلام کرد که نیروهای گارد مرزی روز پنجشنبه چهار اسرائیلی را پس از عبور از حصار مرزی دستگیر کردند.

در بیانیه ارتش اردن آمده است که این کمک‌ها تحویل بیمارستان صحرایی اردن در غزه شده‌اند.

طبق این بیانیه این کمک‌ها شامل «اقلام پزشکی، امدادی و بشردوستانه‌ای بوده که در جعبه‌هایی ویژه با چترهایی که قابلیت هدایت از طریق جی.پی.اس را داشتند فرستاده شدند تا از تحویل داده شدن آنها به مکان‌های تعیین شده در چارچوب‌های زمانی لازم اطمینان حاصل شود.»

به نوشته خبرگزاری آناتولی، با تحویل داده شدن این کمکها، تعداد محموله‌های کمکی که اردنی‌ها از طریق چتر برای دو بیمارستان‌ صحرایی این کشور در غزه فرستاده‌اند به ۱۳ مورد رسیده است. اولین مورد از این محموله‌ها روز ششم نوامبر گذاشته تحویل داده شد.

رژیم صهیونیستی در پی عملیات منحصر به فرد طوفان الاقصی رزمندگان حماس و مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهر) دست به محاصره غیرانسانی و عملیات نظامی جنایتکارانه از هوا، دریا و زمین علیه نوار غزه زده است. تا کنون در این عملیات‌ها نزدیک به ۲۷۴۷۸ فلسطینی شهید و ۶۶۸۳۵ تن دیگر نیز مجروح شده‌اند.

عملیات رژیم صهیونیستی موجب شده که ۸۵ درصد از جمعیت غزه بی خانمان و درگیر کمبود شدید غذا، آب تمیز و دارو شوند. همچنین تا کنون ۶۰ درصد از زیرساخت‌ها در این باریکه نیز طبق اعلام سازمان ملل، آسیب دیده یا از بین رفته‌اند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۴ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید