دستگیری 30 عضو شبکه بین‌المللی قاچاق مواد مخدر در اکوادور و اسپانیا

کدخبر: ۶۲۶۹۱۹
اقتصادنیوز : پلیس اکوادور و اسپانیا در عملیاتی همزمان دستکم ۳۰ نفر را در ارتباط با قاچاق هروئین و گروه‌های تبهکار دستگیر کردند.
 دستگیری 30 عضو شبکه بین‌المللی قاچاق مواد مخدر در اکوادور و اسپانیا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، دفتر دادستانی اکوادور سه‌شنبه گفت که در ارتباط با پرونده‌های قاچاق مواد مخدر و پولشویی در مجموع ۵۷ یورش در پنج استان اکوادور و چهار شهر اسپانیا انجام شد.

بر اساس این گزارش، ۱۲ نفر از ۳۰ بازداشتی، در اسپانیا دستگیر شدند و ۴۵۰ هزار یورو پول از آنها کشف شد. اکوادور نیز حدود ۴۸۳ هزار دلار و مقادیری سلاح و پول نقد از تبهکاران کشف و املاک و خودروهای آنها را ضبط کرد.

خبر مرتبط
اعلام میزان کاهش ترانزیت موادمخدر توسط دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر

اقتصادنیوز: دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، اعلام کرد: به دلیل افزایش ریسک، شاهد کاهش ۲۰ درصدی ترانزیت موادمخدر از خاک ایران هستیم.

افرادی که دستگیر شده‌اند از اتباع کلمبیا، آرژانتین، چین، اسپانیا، اکوادور و آلبانی هستند که تحت هدایت یک شهروند آلبانیایی فعالیت می‌کردند.

به گفته ویلیام ویاروئل رئیس پلیس مواد مخدر اکوادور، این گروه کوکائین را از کلمبیا به شهر مرزی «تولکان» در اکوادور منتقل می‌کرد. سپس این مواد مخدر برای انتقال به اروپا در کانتینرهای صادرات موز جاسازی می‌شد.

ویاروئل افزود: آنها در اکوادور ۶ شرکت و در اسپانیا چهار شرکت داشتند و در زمینه پولشویی فعالیت گسترده‌ای داشتند.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید