اقدام جدید آمریکا در آشیانه های اف 16 عراق/ یک منبع نظامی بلندپایه بغداد افشا کرد

کدخبر: ۶۲۶۹۳۷
اقتصادنیوز : یک منبع نظامی بلندپایه عراقی از مقامات این کشور خواست برای پایان دادن به مداخلات و تجاوزات آمریکایی ها علیه سیستم های امنیتی و نظامی این کشور وارد عمل شوند.
اقدام جدید آمریکا در آشیانه های اف 16 عراق/ یک منبع نظامی بلندپایه بغداد افشا کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازمهر  ، یک منبع نظامی بلندپایه عراقی تاکید کرد که افسران آمریکایی سیستم‌های موشکی جنگنده‌های اف ۱۶ عراق را در برابر چشمان افسران عراقی در یکی از پایگاه ای این کشور از کار انداختند.

وی افزود: این اقدام افسران آمریکایی با استفاده از ابزارهایی مانند تبلت صورت می‌گیرد. آمریکا از این راهبرد در برابر تمام جنگنده‌های عراق استفاده می‌کند.

خبر مرتبط
آمریکا باید مقدمات خروج نیروهای خود از عراق و سوریه خارج را آغاز کند

اقتصادنیوز : فارن پالسی در گزارشی تاکید می‌کند با توجه به افزایش حملات علیه نیروهای آمریکایی در منطقه، این کشور باید فورا نیروهای خود را از عراق و سوریه خارج کند تا خطرات مربوطه را کاهش دهد.

این منبع نظامی عراقی تصریح کرد: جنگنده‌های اف ۱۶ عراق بعد از آن که سیستم‌های اصلی آن‌ها از کار بیافتد هیچ کارایی ندارند و به مثابه بالگردهایی هستند که در آبیاری زمین‌های کشاورزی استفاده می‌شوند.

وی تاکید کرد: نظامیان آمریکایی از این راهبرد در عراق برای ممانعت از گسترش توان امنیتی نیروهای این کشور استفاده می‌کنند. این سیاست در تمام پایگاه‌های عراق گسترش پیدا خواهد کرد. افسران آمریکایی اقدام به از کار انداختن جنگنده‌های عراقی می‌کنند بدون آن که از تیم عراقی در این خصوص سوالی کرده باشند.

این منبع اضافه کرد: جنگنده‌های اف ۱۶ عراق مانند جنگنده‌هایی که آمریکا در حال حاضر در اختیار دارد نیستند. ما از فرمانده کل نیروهای مسلح عراق می‌خواهیم به این مساله ورود پیدا کرده و به تجاوزات آمریکایی‌ها علیه سیستم نظامی عراق پایان دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید