روسیه ادعا کرد؛ کشته شدن 695 نظامی اوکراینی در یک روز

کدخبر: ۶۲۷۹۱۵
اقتصادنیوز : وزارت دفاع روسیه با انتشار گزارشی ادعا کرد که در درگیری‌های شبانه‌روز گذشته در محورهای مختلف صدها نظامی اوکراینی کشته شدند.
روسیه ادعا کرد؛  کشته شدن 695 نظامی اوکراینی در یک روز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرد که طی شبانه روز گذشته نیروهای مسلح روسیه در محور دونتسک ۱۳ حمله دشمن را دفع کردند و در این درگیری‌ها نیروهای مسلح اوکراین در این محور ۲۴۰ نیروی نظامی، یک تانک و ۳ هویتزر خود را از دست دادند.

خبر مرتبط
چرا ورق به نفع روسیه برگشت؟/ اوکراین در ایستگاه آخر!

اقتصادنیوز: روسیه نحوه انجام نبردها را تغییر داد. در اوایل جنگ، روسیه از تسلیحات ترکیبی، واحدهای زمینی به اندازه یک گردان استفاده کرد که اغلب به اندازه کافی قوی نبودند و ظرفیت محدودی برای ادغام عملیات هوایی و زمینی و انجام عملیات تسلیحات ترکیبی زمینی داشتند. اما در طول 12 ماه گذشته، روس‌ها از چنین گردان‌هایی دور شدند. آنها اکنون در حال ادغام نیروهای نخبه و نیروهای متعارف هستند - و این ترکیب را با آنچه که بسیاری از اوکراینی‌ها آن را "طوفان گوشت" می‌خوانند، تقویت می شود.

آن‌گونه که در این بیانیه ادعا شده در محورهای کراسنولیمانسک و کوپیانسک نیز در مجموع ۵ حمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد و کی یف بالغ بر ۴۵۵ نیروی نظامی و شماری تسلیحات از جمله دو کامیون وانت و یک توپ خودکششی "گووزدیکا" خود را از دست داد.

همچنین در محور دونتسک جنوبی سه حمله دشمن دفع شد، نیروهای مسلح اوکراین بیش از ۱۶۵ نیروی نظامی خود را از دست دادند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید