واکنش تند شولتس به اظهارات اخیر ترامپ درباره ناتو

کدخبر: ۶۲۸۰۰۰
اقتصادنیوز: شولتس، صدراعظم آلمان اظهارات اخیر «ترامپ» درباره عدم حمایت از اعضای ناتو را غیرمسئولانه و خطرناک توصیف کرد.
واکنش تند شولتس به اظهارات اخیر ترامپ درباره ناتو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شولتس دوشنبه شب در کنفرانس خبری مشترکی با دونالد توسک نخست وزیر لهستان گفت: صریح بگویم که اظهارات اخیر درباره مشروط کردن تضمین‌های دفاع جمعی، غیرمسئولانه و خطرناک و صرفا به نفع روسیه است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، ترامپ یکشنبه در یک گردهمایی تبلیغاتی در ایالت کارولینای جنوبی گفت: رئیس جمهوری یک کشور بزرگ به من گفت که اگر ما پول ندهیم و روسیه به ما حمله کند، از ما حفاظت می‌کنید؟ من هم در جواب گفتم: شما پولی ندادید و تخلف می‌کنید. نه، من از شما محافظت نمی‌کنم. در واقع، آنها را تشویق می‌کنم که هر کاری می‌خواهند انجام دهند.

خبر مرتبط
اروپا باید برای سناریوی ترامپ درباره ناتو آماده باشد

اقتصادنیوز: وزیر خارجه فرنسه هشدار داد که اروپا باید برای شوک ناشی از سناریویی که دونالد ترامپ درباره ناتو طرح ریزی کرده است، آماده باشد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و رقیب انتخاباتی ترامپ، اندکی پس از این سخنرانی، این اظهارات را «وحشتناک و خالی از منطق» توصیف کرد.

استفان سژورنه وزیر خارجه فرنسه هشدار داد که اروپا باید برای شوک ناشی از سناریویی که دونالد ترامپ طرحریزی کرده است، آماده باشد.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو نسبت به زیر سوال بردن دفاع جمعی این پیمان نظامی هشدار داد و افزود: هر گونه اظهارنظر در مورد اینکه متحدان از یکدیگر دفاع نخواهند کرد، تمام امنیت ما از جمله آمریکا را تضعیف می‌کند.

شارل میشل رئیس شورای اروپا هم گفت: در حال حاضر هرگونه اظهارات بی‌پروا در مورد امنیت و همبستگی اعضای ناتو، فقط به نفع ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تمام خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید