جو بایدن با پادشاه اردن دیدار می کند

کدخبر: ۶۲۸۰۰۵
اقتصادنیوز: رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه با عبدالله دوم پادشاه اردن در کاخ سفید دیدار خواهد کرد.
جو بایدن با پادشاه اردن دیدار می کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه با عبدالله دوم پادشاه اردن در کاخ سفید دیدار خواهد کرد.

رویترز گزارش داد، رهبر اردن منتقد سرسخت جنگ اسرائیل در غزه بوده و همواره خواستار آتش‌بس شده است، موضعی که آمریکا به رغم یک فاجعه انسانی در غزه, آشکار با آن مخالفت کرده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که این دیدار روی جنگ غزه متمرکز خواهد بود.

دیدار بایدن و پادشاه اردن در حالی برگزار می‌شود که آمریکا و کشورهای منطقه‌ای تلاش می‌کنند تا در ازای آزادی گروگان‌ها از غزه، به دنبال دستیابی به آتش‌بس هستند.

خبر مرتبط
آمریکا یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ ونزوئلا را مصادره کرد

اقتصادنیوز: آمریکا به بهانه نقض تحریم های یک جانبه و غیرقانونی اعلام کرد یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ ونزوئلا را مصادره کرده است.

این اولین باری است که بایدن و عبدالله پس از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و آغاز جنگ اسرائیل و حماس با یکدیگر دیدار می کنند.

بایدن کمتر از دو هفته پس از آغاز درگیری به اسرائیل رفت و قرار بود برای گفتگو با پادشاه به اردن سفر کند، اما پس از انفجار در بیمارستان غزه که خشم جهان عرب را برانگیخت، این دیدار لغو شد.

بایدن بعداً از اظهارات اسرائیل مبنی بر این که آن حمله ناشی از نقص فنی راکت فلسطینی بود، حمایت کرد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در ماه ژانویه با عبدالله دوم در امان دیدار کرد. پادشاه اردن از وی خواست تا برای آتش بس در غزه و پایان دادن به بحران بشردوستانه تلاش کند.
گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد از هفتم اکتبر شمار شهدای غزه به ۲۷ هزار و ۷۰۸ نفر و مجروحان به ۶۷ هزار و ۱۴۷ نفر رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید