نخست وزیر این کشور تحت پیگرد مسکو قرار گرفت

کدخبر: ۶۲۸۱۱۶
اقتصادنیوز : وزارت کشور روسیه اعلام کرد که نخست وزیر استونی در فهرست افراد تحت پیگرد دولت مسکو قرار گرفته است.
 نخست وزیر این کشور تحت پیگرد مسکو قرار گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزارت کشور روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: کایا کالاس، نخست وزیر استونی در فهرست افراد تحت پیگرد دولت مسکو وارد شده است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این وزارتخانه بدون اعلام اتهامات و با اشاره به جدیدترین داده‌ها درباره افراد تحت پیگرد اعلام کرد: کایا کالاس بر اساس قانون جرایم مجرمانه از سوی دولت مسکو تحت پیگرد قرار گرفته است.

خبر مرتبط
حمله موشکی فراصوت زیرکن روسیه به کی‌یف

اقتصادنیوز : رئیس موسسه تحقیقاتی کی‌یف مدعی شد تحلیل و بررسی اولیه نشان می‌دهد که روسیه به‌تازگی برای اولین بار در جنگ تقریبا ۲ ساله، با موشک مافوق‌صوت «زیرکن» کی‌یف را هدف قرار داد و این چالش جدیدی را برای پدافند هوایی اوکراین ایجاد می‌کند.

کالاس روزهای گذشته در مصاحبه با نشریه خبری اتریشی Der Standard گفت که متحدان غربی اوکراین باید متعهد به پیروزی بر روسیه باشند و در تله‌های کرملین نیفتند.

کالاس حامی سرسخت اوکراین، در پاسخ به سوالی درباره جنگ در اوکراین گفت: ما نباید در دام‌های مختلفی که ایجاد شده است بیفتیم. این اشتباه است که باور کنیم می‌توان پیروزی را به سرعت به دست آورد.

نخست وزیر استونی همچنین تاکید کرد که ترس از روسیه تنها باعث تحریک بیشتر کرملین می‌شود. او گفت: ضعف روسیه را تحریک می‌کند، نه قدرت.

کالاس از غرب خواست به حمایت از اوکراین در دفاع از خود در برابر روسیه ادامه دهد.

او گفت: ما باید به پیروزی اوکراین اعتقاد داشته باشیم، روسیه می‌خواهد ما باور کنیم که اوکراین نمی‌تواند پیروز شود، بنابراین ما از آن حمایت نمی‌کنیم.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۰ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید