سندرز نتانیاهو و آمریکا را به باد انتقاد گرفت

کدخبر: ۶۲۸۱۵۲
اقتصادنیوز : سناتور برنی سندرز از حملات بی‌امان و مرگبار نتانیاهو علیه غزه و حمایت کنگره آمریکا از این حملات، به شدت انتقاد کرده و نسبت به اختصاص یافتن ۱۰ میلیارد دلار به اسرائیل بابت بمبارانی که به مرگ غیرنظامیان بی‌گناه فلسطینی منجر می‌شود، هشدار داد.
 سندرز نتانیاهو و آمریکا را به باد انتقاد گرفت

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، برنی سندرز، از سناتورهای سرشناس آمریکایی که بارها مخالفتش را با حملات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین ابراز کرده و خواستار توقف حمایت‌های واشنگتن از این رژیم شده است، در یوتیوب بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را بابت ادامه حملاتش علیه غزه مورد انتقاد شدید قرار داد و به آمریکا از بابت ادامه ارسال منابع مالی به این رژیم در چهار ماه گذشته تاخت.

خبر مرتبط
درخواست مهم سندرز درباره بودجه نظامی آمریکا

اقتصادنیوز : برنی سندرز سناتور آمریکایی خواستار پایان دادن به بودجه آمریکا برای جنگ غیراخلاقی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل علیه مردم فلسطین شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وی با یادآوری گفته‌های نتانیاهو درباره «پیروزی» در غزه گفت که این «به معنای خرده‌های شیشه‌هایی است که هر بار به قطعات و بخش‌های کوچک‌تری تقسیم می‌شود» و افزود: سوالی که ما باید از خودمان بارها و بارها بپرسیم این است که چه تعداد کودک و بی‌گناه دیگر باید در این روند کشته شوند؟ و اینکه چرا آمریکا به این فاجعه بشری کمک مالی می‌کند؟

سندرز همچنین بر ضرورت پایان فوری قتل‌عام در غزه تاکید کرد و گفت: این جنگ باید متوقف شود. خوب پس برای چه الان ما داریم بر روی لایحه تامین ۱۰ میلیارد دلار دیگر برای جنگ اسرائیل فکر می‌کنیم؟

سناتور سندرز با تاکید بر این که کمک بیشتر به تل‌آویو تنها به معنای مرگ بیشتر زنان و کودکان است، با اشاره به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: برای من قابل درک نیست که کنگره به نتانیاهو پاداش می‌دهد، در حالی که او همه چیزهایی را که رئیس‌جمهور ایالات متحده می‌گوید و از این جنگ انتقاد می‌کند، نادیده می‌گیرد.

سندرز همچنین تاکید کرد: نتانیاهو مردی است که شغل سیاسی خود را صرف از بین بردن دورنماهای راه‌حل دو دولتی کرده است. اما ما از پول مالیات‌دهندگان آمریکایی برایش چک سفید امضا می‌فرستیم. تمام جهان شاهد هستند که او صدها هزار کودک را گرسنگی می‌دهد. ما نمی‌توانیم با این استبداد همدست باشیم. مادامی که این لایحه شامل کمک به اسرائیل و ماشین جنگ او باشد، نباید تصویب شود.

سنای ایالات متحده در حال پیشبرد تصویب نهایی لایحه بودجه ۹۵ میلیارد دلاری است که شامل کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی است. سنا رسما مفاد کمک‌های خارجی را به یک بسته بزرگتر اضافه کرده است که امکان پیشبرد این لایحه را فراهم می‌کند. با پایان دادن به بحث در مورد این لایحه، سنا قصد خود را برای حرکت به سمت رای‌گیری نهایی در مورد این لایحه که به عنوان بخشی از بسته بودجه گسترده‌تر به اوکراین و رژیم صهیونیستی کمک مالی می‌کند، نشان داده است.

این لایحه در لیست رای‌گیری نهایی سنا در اوایل روز چهارشنبه قرار داد. بعد از سنا، نوبت مجلس نمایندگان آمریکاست که لایحه را تصویب کند. با این حال، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت اگر لایحه کمک‌های خارجی به مجلس نمایندگان برسد، آن را قبول نخواهد کرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید