انتقال دستفروشان اطراف تئاتر شهر به این دو بازارچه

کدخبر: ۶۲۸۱۶۸
اقتصادنیوز : مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران از ساماندهی دستفروشان اطراف تئاتر شهر در قالب ۳۶۰ غرفه و ۲ بازارچه خبر داد.
  انتقال دستفروشان اطراف تئاتر شهر به این دو بازارچه

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، سعید بیگی با تاکید بر این که درباره دستفروشان تنها مشکل ما سد معبر است و موضوعی که باید حل شود، سد معبر ناشی از دستفروشی در برخی نقاط شهر است، گفت: تمرکز شهرداری تهران از سال گذشته بر شناسایی نقاط دارای سد معبر است که در همین راستا، ۲۰ نقطه پرآسیب هستند و از این تعداد، ساماندهی ۱۲ نقطه، از جمله محورهای تجریش، شوش (صابونیان)، تهرانسر و خیابان اردستانی منطقه ۲۰ انجام شده یا در حال انجام است.

خبر مرتبط
این ویدئو از دستفروشان متروی تهران پربازدید شد

اقتصادنیوز : این ویدئو که یک کاربر اینستاگرام از از دستفروشان متروی تهران منتشر کرده است پربازدید شد.

وی با بیان این که یکی از مهم‌ترین محورهای دارای معضل سد معبر شهر تهران خیابان ولیعصر (عج) و محوطه تئاتر شهر است، ادامه داد: ساماندهی این محور نیاز به این موضوع داشت که فضایی برای ایجاد بازارچه فراهم کنیم تا دستفروش‌ها بتوانند کاسبی خود را در آن ادامه دهند.

مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به این که تلاش کردیم تا حتما در جای مناسبی که امکان ادامه کسب‌وکار این دستفروشان فراهم باشد، بازار خوبی ایجاد شود، تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد اقدامات عمرانی بازارچه انجام شده و در حال حاضر بازارچه در مرحله فضاسازی و ایجاد غرف با استفاده از سازه‌های سبک است.

این مقام مسئول در شهرداری تهران خاطرنشان کرد: این غرفه‌ها تا پایان هفته جاری با کمک شهرداری‌ مناطق ۶ و ۱۱ ایجاد می‌شود و در اختیار دستفروشان قرار می‌گیرد تا به این ترتیب مشکل سد معبر محور ولیعصر (عج) و اطراف تئاتر شهر نیز مدیریت شود.

بیگی درباره زمینی که برای بازارچه موقت در نظر گرفته شده است، گفت: اولویت ما راه‌اندازی بازارچه در زمینی است که در چهارراه ولیعصر قرار دارد، اما زمین نکویی هم فاصله زیادی تا بهره‌برداری ندارد.

به گفته وی، زیرساخت‌های زمین منطقه ۶، از قبل آماده بوده و احتمالا یک‌ هفته تا ۱۰روز دیگر برای واگذاری به کسبه آماده خواهد شد.

بیگی همچنین پیش‌بینی کرد که بازارچه سرمد حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ غرفه و بازارچه نکویی حدود ۲۰۰غرفه را بتوانند در خود جای دهند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل تهران گفت: بازارچه جدید با توجه به اینکه یک در ورودی از خیابان ولیعصر و همچنین ۲ در ورودی از کوچه سرمد دارد، می‌تواند برای کاسبان رونق خوبی داشته باشد.

بیگی افزود: حکم دادستانی برای برخورد با افرادی که پیاده‌روهای این منطقه را اشغال کنند، اخذ می‌شود و  نیروی انتظامی هم پای این کار هست و با افراد مخل نظم برخورد خواهد شد. 

وی با بیان این موضوع که از کسبه‌ای که بعد از ثبت‌نام، در بازارچه مشغول به کار می‌شوند، طبق مصوبات شورا، اجاره روزانه‌ای با حداقل قیمت دریافت می‌شود، گفت: این مبلغ برای مخارج اولیه و فضاسازی و مسائل دیگر است و شهرداری در این موضوع به‌دنبال انتفاع نیست.

بر اساس گزارش پایگاه خبری شهر، بیگی با بیان این که این افراد در حال حاضر برای اینکه وسایل و چرخ‌دستی‌های خود را شب در محل امنی قرار دهند کرایه پرداخت می‌کنند، تاکید کرد: قطعا دریافتی ما از کسبه این بازارچه بسیار کمتر از مبالغی است که آنها امروز می‌پردازند. این بازارچه، محصور، دارای درهای ورودی امن و همچنین نگهبان است و مبلغی که از کسبه دریافت می‌کنیم خرج موارد  این چنینی می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید