انگلیس دست به دامن اینفلوئنسرها شد!

کدخبر: ۶۲۸۴۰۷
اقتصادنیوز: دولت انگلیس تصمیم دارد با تبلیغات در فضای مجازی و استفاده از اینفلوئنسرها، جلوی ورود بیشتر پناهجویان را بگیرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دولت انگلیس هزاران پوند به اینفلوئنسر‌ها می‌پردازد تا در مورد قوانین مهاجرتی جدید و اخراج پناهجویان به رواندا محتوای ویدیویی تولید کرده و آن را در پلتفرم‌هایی مثل تیک تاک منتشر کنند.

به گزارش دیلی میل، وزارت کشور انگلیس این اقدام را از آن جهت انجام می‌دهد که مردم را از مهاجرت غیر قانونی به خاک خود بازدارد.

این مبلغ برای هر اینفلوئنسر که ممکن است خواننده، کمدین یا دیگر افراد مشهور در فضای آنلاین باشند، تا ۵ هزار پوند در نظر گرفته شده و سقف آن در کشور آلبانی که تعداد زیادی پناهجو دارد ۱۰۰ هزار پوند است. 

گفته شده بیشتر ویدیو‌ها برای کاربران ساکن آلبانی، عراق، مصر و ویتنام تولید می‌شود و در آینده ممکن است شامل ترکیه و مصر نیز بشود. 

سخنگوی وزارت کشور انگلیس می‌گوید: «قاچاقچیان مردم اغلب از رسانه‌های اجتماعی برای دروغ پردازی و ترویج فعالیت‌های مجرمانه خود استفاده می‌کنند و بسیار حیاتی است که ما از همین پلتفرم‌ها برای اطلاع رسانی به مهاجران در مورد حقایق عبور از کانال مانش و ورود غیرقانونی به انگلیس استفاده کنیم». 

گفتنی است، در سال گذشته بیش از ۵۲ هزار پناهجو وارد انگلیس شدند. هزینه پناهجویان به یکی از مشکلات دولت این کشور تبدیل شده و ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس قصد دارد مهاجران را به یک کشور ثالث (رواندا) بفرستد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید