فوری/ حمله موشکی اوکراین به مرکز خرید در بلگورود روسیه

کدخبر: ۶۲۸۶۰۴
اقتصادنیوز: منابع خبری روس اعلام کردند که حمله موشکی روز پنجشنبه ۲۶ بهمن‌ماه اوکراین به مناطق غیرنظامی همچون مرکز خرید مواد غذایی،‌ داروخانه و ورزشگاه یک مدرسه در بلگورود روسیه، چند کشته و زخمی برجای گذاشت.
فوری/ حمله موشکی اوکراین به مرکز خرید در بلگورود روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، خبرگزاری ریانووستی شمار قربانیان را دو نفر و خبرگزاری اسپوتنیک، آمار جانباختگان حمله موشکی به این استان مرزی روسیه را ۶ نفر اعلام کرده است.
پیش از این، ویاچسلاو گلادکوف استاندار بلگورود و دفتر شهردار این شهر در مورد خطر موشکی هشدار داده بودند. این حملات موشکی حوالی ساعت ۱۲:۳۰ پنجشنبه به وقت مسکو (۱۳ به وقت تهران) گزارش شد.

خبر مرتبط
بلگورود زیر آتش/ ادامه حملات موشکی اوکراین به این شهر روسی

به دنبال حملات موشکی روز سه‌شنبه اوکراین به شهر بلگورود روسیه یک نفر کشته و پنج نفر زخمی شدند.


بنا بر این گزارش، نیروهای مسلح اوکراین به طور منظم مناطق مرکزی و مرزی روسیه را گلوله باران می کنند و حملات پهپادی و خرابکاری انجام می دهند.
استان بلگورود روسیه هم اینک دارای سطح زرد خطر تروریستی است. این سطح خطر شامل تقویت فعالیت نهادهای مجری قانون، انجام جستجو در ایستگاه های قطار و سایر مکان های شلوغ، قرار گرفتن سازمان های پزشکی در حالت آماده باش و تقویت امنیت تاسیسات استراتژیک را شامل می‌شود.
خبرنگار این رسانه روس گزارش داد که حدود ۱۲ صدای انفجار مهیب در آسمان مرکز شهر بلگورود شنیده شد و پس از آن آژیر به صدا درآمد.

خبر مرتبط
واکنش «مدودف» به حمله مرگبار اوکراین به بلگورود

اقتصادنیوز: معاون شورای امنیت روسیه در واکنش به حمله مرگبار اخیر اوکراین به شهر بلگورود، رئیس‌جمهور این کشور را تفاله خواند.


به نوشته اسپوتینک، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که سامانه های ضد هوایی، ۱۴ موشک اوکراین بر فراز استان بلگورود را سرنگون کردند.

پیش از این، حملات موشکی ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۲ اوکراین به بلگورود، یک کشته و پنج زخمی در پی داشت.
منطقه بلگورود همچنین در پی سرنگونی یک هواپیمای ترابری نظامی ایل-۷۶ خبرساز شده بود، زمانی که به گفته منابع روس، این هواپیمای حامل ۶۵ اسیر اوکراینی، همچنین ۶ خدمه و سه نفر همراه بر اثر اصابت موشک‌های اوکراین سرنگون شد و همه سرنشینان این هواپیما جان باختند.
اوکراین اول بهمن‌ماه ۱۴۰۲ نیز یک بازار در شهر دونتسک را گلوله باران کرد و در پی این حمله، دستکم ۲۵ غیرنظامی کشته و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند.
حمله ۱۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ اوکراین به یک نانوایی در شهر لیسیچانسک واقع در منطقه «لوهانسک» تحت کنترل روسیه، ۲۸ کشته برجای گذاشت.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.
سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.
رئیس‌جمهور روسیه پیش از این ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ در واکنش به اقدام اوکراین در گلوله باران برخی شهرهای روسیه که خارج از محدوده عملیات نظامی و مرز با اوکراین قرار دارند، گفته است:‌ آنها چندین هدف از این کار دارند: منحرف کردن توجه مردم و حامیان مالی خود از شکست به اصطلاح ضد حمله؛ نشان دادن اینکه می توانند کاری انجام دهند و همچنین تحریک روسیه به اقدامات آینه‌ای تلافی جویانه برای ضربه زدن به غیرنظامیان و اهداف صلح آمیز در خاک اوکراین؛ با این وجود، روسیه از سلاح‌های با دقت بالا برای ضربه‌ زدن به زیرساخت‌های نظامی و صنایع نظامی اوکراین استفاده می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید