دیدار رئیس‌جمهوری برزیل با السیسی در قاهره/ برزیل خواستار توقف جنایات اسرائیل شد

کدخبر: ۶۲۸۶۴۶
اقتصادنیوز: رئیس جمهوری برزیل در سخنانی در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای مصری خود در شهر قاهره از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه به شدت انتقاد کرد و خواستار توقف این حملات شد.
دیدار رئیس‌جمهوری برزیل با السیسی در قاهره/ برزیل خواستار توقف جنایات اسرائیل شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، لولا داسیلوا رئیس جمهوری برزیل در جریان این کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: ما خواستار توقف فوری حملات به غزه و آزادی بدون قید و شرط تمامی اسرا هستیم.

وی گفت: موضع ما در خصوص به رسمیت شناختن کشور فلسطین قاطعانه و ثابت است و به دفاع از حق فلسطینی‌ها برای تشکیل کشور خود ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهوری برزیل همچنین در انتقاد از تعلیق کمک‌های آمریکا و برخی کشورهای غربی از آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز تاکید کرد: ما به حمایت خود از آنروا ادامه خواهیم داد و از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که حمایت‌های لازم را به آن ارائه کند.

لولا داسیلوا همچنین با بیان اینکه اسرائیل زنان و کودکان غزه را به شکلی بی‌سابقه و غیرقابل توجیه می‌کشد، تاکید کرد: صلح با تشکیل یک کشور فلسطینی حاصل خواهد شد.

وی همچنین بر حمایت کشورش از شکایت کشور آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی دادگستری به اتهام نسل کشی در غزه تاکید کرد.

عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهوری مصر نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: در گفت‌وگوهای دوجانبه با لولا داسیلوا در قاهره، توسعه روابط دو کشور و تحولات اوضاع غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

السیسی افزود: ما توافق کردیم که روابط مصر و برزیل را در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، صنعتی و کشاورزی توسعه دهیم.

وی ادامه داد: ما درباره اهمیت آتش‌بس در نوار غزه، آزادی گروگان‌ها(اسرای صهیونیست در غزه) و اسرا و همچنین ورود کمک‌ها به نوار غزه به منظور حفظ جان غیرنظامیان توافق کردیم.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید