اسرائیل به درخواست آفریقای جنوبی واکنش نشان داد

کدخبر: ۶۲۸۷۴۸
اقتصادنیوز :اسرائیل در پی درخواست دولت آفریقای جنوبی از دیوان بین‌المللی دادگستری برای بررسی تصمیم این رژیم برای حمله شهر رفح، با تلاش برای توجیه جنایات جنگی خود، ادعاهایی را علیه آن مطرح کرد.
 اسرائیل به درخواست آفریقای جنوبی واکنش نشان داد

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، رژیم صهیونیستی، روز پنج‌شنبه، آفریقای جنوبی را به سوء استفاده از دیوان بین‌المللی دادگستری به واسطه درخواست برای اقدامات تازه علیه برنامه ارتش این رژیم برای گسترش حملات زمینی به شهر رفح در جنوب غزه متهم کرد که حدود ۱.۴ میلیون فلسطینی به آن پناه آورده‌اند.
خبرگزاری آناتولی در این باره گزارش داد که رژیم صهیونیستی درخواست آفریقای جنوبی را «عجیب» و «بیجا» تلقی کرده است.

خبر مرتبط
درخواست آفریقای جنوبی از دادگاه لاهه برای محافظت از فلسطینیان در رفح

اقتصادنیوز: آفریقای جنوبی از دیوان بین المللی دادگستری درخواست کرد تا برای جلوگیری از عملیات اسرائیل در رفح واقع در جنوب غزه ورود کند.

این رژیم مدعی شد که شکایت آفریقای جنوبی به دادگاه لاهه مبنی بر نقض کنوانسیون منع و مجازات جرم نسل‌کشی «به کلی از نظر واقعیت آن و از لحاظ قانونی بی‌اساس»،  «از نظر اخلاقی متناقض» بوده و «سوء استفاده از کنوانسیون نسل‌کشی و خود دادگاه است.»
تل‌آویو در بیانیه خود با ادعای پایبندی به قوانین بین‌المللی در حملاتش به غزه، استدلال کرد که این دادگاه تاکنون، حکم خود را درباره برخی اقدامات صادر کرده است و هیچ تغییر قابل توجهی در غزه انجام نشده است که مستلزم اقدامات تازه باشد.
رژیم صهیونیستی همچنین آفریقای جنوبی را به اطلاع‌رسانی نامناسب به دادگاه لاهه درباره اقدامات گروه حماس و استفاده از مکانیسم اقدامات پیشگیرانه نه به عنوان «سپری دفاعی» بلکه به عنوان «شمشیری» علیه این رژیم متهم کرد.
تل‌آویو که جنایت‌های جنگی آن در غزه ابراز نگرانی جدی بین‌المللی را در پی داشته است، مدعی شد که دیوان بین‌المللی دادگستری اختیار قانونی کنترل درگیری‌های مسلحانه در مقیاس کوچک در غزه را ندارد و آفریقای جنوبی را نیز به تلاش برای ضایع کردن حق ادعایی این رژیم برای دفاع از خود و تحریک دادگاه متهم کرد.
تل‌آویو همچنین از دادگاه لاهه خواست که درخواست آفریقای جنوبی برای اقدامات اضافی را رد کند.
رژیم صهیونیستی در پی عملیات «طوفان الاقصی» در ۷ اکتبر توسط گروه حماس علیه اراضی اشغالی، غزه را  با هدف «نابودی» حماس که از گروه‌های جنبش مقاومت فلسطین است، مورد حملات گسترده نظامی قرار داده که منجر به کشته شدن حداقل ۲۸ هزار و ۶۶۳ نفر از فلسطینیان شده است. بیشتر قربانیان این حملات زنان و کودکان هستند.
طبق گزارش سازمان ملل، حملات رژیم صهیونیستی به غزه ۸۵ درصد از جمعیت این منطقه را در شرایطی آواره ساخته است که کمبود شدید مواد غذایی، آب سالم و دارو در آن وجود دارد. ۶۰ درصد از زیرساخت‌های حیاتی این منطقه نیز آسیب دیده یا ویران شده‌اند.
این رژیم در دیوان بین‌المللی دادگستری به نسل‌کشی متهم شده است. این دادگاه در ژانویه به تل‌آویو دستور داد که اقدامات مرتبط با نسل‌کشی در غزه را متوقف کرده و اقداماتی نیز در راستای تضمین تحویل کمک‌های بصردوستانه به غیرنظامیان غزه انجام دهد.

با این وجود، ارتش رژیم صهیونیستی، دوشنبه گذشته، از بمباران بخش‌هایی از شهر رفح در جنوب خبر داد که به شهادت دست‌کم ۱۰۰ فلسطینی و مجروح‌شدن بیش از ۲۳۰ تن منجر شد.
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به ارتش خود دستور داده یک طرح دوگانه طراحی کنند که به کمک آن هم غیرنظامیان ساکن در رفح تخلیه شوند و هم سربازان باقی‌مانده حماس شکست بخورند.

رفح شهری جنوبی در مرز غزه و مصر است که بیش از نیمی از جمعیت نوار غزه با آغاز حملات رژیم صهیونیستی، به آن گریخته‌اند.

نتانیاهو پیش‌تر از قصد خود برای حمله زمینی به رفح خبر داده بود.‌ نظامیان صهیونیست در تدارک این حمله، حملات هوایی و توپخانه‌ای خود را علیه این شهر بزرگ تشدید کرده‌اند.
در پی اعلام قصد رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به رفح، دفتر رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی اعلام کرد دولت این کشور یک «درخواست فوری» برای بررسی این مسئله در دیوان بین‌المللی دادگستری ثبت کرده است.
 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید