امام جمعه قم:

مشارکت گسترده در انتخابات، دشمنان را ناامید می‌کند

کدخبر: ۶۲۸۷۸۵
اقتصادنیوز: علیرضا اعرافی، امام جمعه قم گفت: مشارکت گسترده مردم در انتخابات ۱۱ اسفند حماسه ای دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خواهد زد و باعث می شود دشمنان، ناامید و دوستان امیدوار شوند.
مشارکت گسترده در انتخابات، دشمنان را ناامید می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم اظهار کرد: انتخابات نیازمند یک مشارکت خوب و بسیار چشم‌گیر است، این را بدانیم، انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار مهم است.

وی افزود: کسی تحت تاثیر حرف‌های ناصحیح قرار نگیرد، مجلس هم قانون‌گذار و هم ناظر نیرومند و هم آفریننده دولت‌ها است. مجلس در کنار ده‌ها نقش کوچک و بزرگی که دارد، به دولت‌ها نیز رای می‌دهد.

اعرافی سه کارکرد مهم مجلس را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این کارکردها با نمایندگان و آرای مردم شکل می‌گیرد، هیچ شبهه و ابهامی نباید ذهن ما را از مشارکت در انتخابات مجلس منصرف کند.

خبر مرتبط
امام جمعه مشهد: مردم با وجود مشکلات پشتیبان انقلاب هستند

اقتصادنیوز: خطیب جمعه مشهد گفت: مردم با حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن به دشمن نشان دادند که با وجود برخی مشکلات معیشتی و قصور و تقصیرهای بعضی از مسوولان همچنان پشتیبان آرمان ها، اصول و ارزش های انقلاب هستند.

عضو فقهای شورای نگهبان، انتخابات مجلس خبرگان رهبری را نیز یک انتخابات بسیار موثر و مهم در نقاط عطف تاریخ انقلاب عنوان کرد و گفت: همه کسانی که دل در گرو ایران، اسلام و انقلاب اسلامی دارند و به اقتدار و عظمت ایران می‌اندیشند، وظیفه قاطعانه آنان، مشارکت در انتخابات است.

اعرافی اظهار کرد: وظیفه عزیزان حزب‌اللهی فقط شرکت در انتخابات نیست، بلکه وظیفه هر یک، آن است که مُبَین و مبلغ باشند، دستاوردهای انقلاب را تبیین و جامعه را دلگرم به حضور در انتخابات کنند.

وی تاکید کرد: سخن ما به حزب‌اللهی‌ها این نیست که در انتخابات شرکت کنند چون این‌ها خودشان پیشگام هستند، از این رو جامعه را دست بگیرند و راهنمایی کنند و به سمت مشارکت موثر سوق دهند.

وی اضافه کرد: این وظیفه ما و یکایک شماست و هیچ عذری مقبول نیست، در پیشگاه خدا باید جواب دهیم.

مدیر حوزه های علمیه گفت: فارغ از نقش مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، امروز حتی یک رای شما نیز، ریختن رای به صندوق اقتدار ایران، ناامیدکننده دشمنان، عظمت ایران و امید بخشی به محور مقاومت و یاران اسلام و انقلاب در جهان است.

خبر مرتبط
انتخابات کشور را بیمه می‌کند / انتخابات خار چشم دشمن و نور چشم دوستان است

اقتصادنیوز: امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه نرخ مشارکت پایین دشمن را دچار خطای محاسباتی می‌کند، اظهار کرد: انتخابات برای دشمن خار چشم و برای دوستان نور چشم است.

اعرافی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان این که باید در برابر هوشیاری ملت ایران که در مراسم سال‌گرد پیروزی انقلاب اسلامی حضوری چشم‌گیر و خیره‌کننده داشت، عرض و ادب و احترام و قدرانی و سپاس داشته باشیم گفت: نسل امروز ما و همه گروه‌ها نشان دادند که همچنان می‌دانند انقلاب اسلامی چه پدیده‌ای بود، چه غوغایی برپا کرد و چه عزت و عظمتی به ارمغان آورد.

وی با یادآوری اینکه ما مردمان اسیر استکبار بودیم، حاکمان ما عیاشان و فاسدان جهان بودند، تمام حیات ما در تمام ابعاد در معرض آسیب بود گفت: دست خدا آمد، امام آمد، قم برپاخاست و جوانان‌ ما سینه سپر کردند و چنین نهضت بزرگ و انقلاب عظیمی را پدید آوردند.

وی با بیان اینکه قم پیشگام بود و به فضل‌الهی امروز نیز قم، حوزه و بازار ما بیدار است گفت: جوانان ما بصیرند، و حماسه ۲۲ بهمن‌ماه نشان و نمادی از این بیداری و روح حماسی بود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کرد: پیام این گرامیداشت و حماسه بزرگ برای دشمنان جهان اسلام و ایران مقتدر آن بود که به برخی از علائم گمراه‌کننده نگاه نکنید، گوهر انقلاب اسلامی همچنان درخشان است، روح و فرهنگ مقاومت و معنویت این انقلاب نیز زنده است و خود را در بیست‌ودوم بهمن نشان داد.

اعرافی خطاب به دشمنان انقلاب اسلامی بیان داشت: فریب نخورید، اسیر معادله‌های غلط نشوید، آمریکا و صهیونیست‌ها بدانید ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۲ همان شکوه ۵۷ را دارد، این سیل خروشان، این فریادهای رسا و این عظمت ملت ایران، امروز در ایران و در محور مقاومت متجلی است.

وی ادامه داد: خیال خام نبرید، ملت ما بیدار است، و در برابر شما و فساد شما ایستادگی خواهد کرد و به فضل خدا شما را شکست خواهد داد.

خبر مرتبط
توصیه مهم یک امام جمعه به کاندیداها / رفتار نمایندگان بر انتخابات چهار سال آینده موثر خواهد بود

اقتصادنیوز: امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه از کاندیداها تقاضا داریم به مردم وعده غیر قابل اجرا ندهند گفت: به طور حتم رفتار نمایندگان بر انتخابات چهار سال آینده موثر خواهد بود.

امام جمعه قم تصریح کرد: پیام این حضور به مسئولان و دست‌اندرکاران نیز آن است که بر همت و دانش و کارشناسی خود بیافزایید و تلاش‌تان را مضاعف کنید تا گره از سختی‌ها و معیشت مردم گشوده شود.

وی اضافه کرد: این ملت وفادار و فداکار و پای کار ایران است، همراه انقلاب و آرمان‌های الهی است، همه آمدند، مسئولان وظایف سنگین‌تری دارند، از همه تلاش‌هایی که انجام می‌ شود باید تشکر کرد.

اعرافی افزود: بسیاری از مسئولان ما شبانه روز تلاش می‌کنند اما باز هم باید آن را مضاعف کرد.

امام جمعه قم در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه شهر قم باید نماد فرهنگ ناب اسلامی باشد گفت: همه ما وظیفه داریم، همه ما هم قصور و تقصیر داریم، قم در طول تاریخ، نماد دین‌داری، عفت، پاک دامنی و رعایت ارزش‌ها و اخلاق و معارف الهی بوده‌است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان ابن مطلب که اکنون ما با آسیب‌هایی هر چند کم مواجه هستیم گفت: حوزه، دانشگاه، مسئولان، بازار، بسیج، فرهنگیان و زنان و مردان متدین و همه وظیفه داریم با روش‌های درست، با دل‌سوزی و با برنامه‌ریزی، جایگاه معنوی، اخلاقی و معرفتی قم را ارتقا بدهیم.

اعرافی تاکید کرد: منظر قم باید منظر معنوی و ایمانی باشد، بارها گفته شده که شورای اسلامی شهر، شهرداری و دستگاه‌های مسئول، نماد و چیدمان قم را با محوریت حرم حضرت معصومه‌(س)، مسجد جمکران، حوزه علمیه، انقلاب و سابقه درخشان این شهر سامان دهند.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه وضع موجود قم از بسیاری از شهرها بهتر است اما نباید به این بسنده کنیم بیان کرد: وظیفه همه فعالان فرهنگی آن است که به ندای رهبر معظم انقلاب و مراجع عالی‌قدر پاسخ دهند، و پاسدار خون شهیدان و ارزش‌های متعالی باشیم و شان این شهر که کانون اسلام و کانون جوشان معارف اسلامی و قطب مرکزی انتشار معارف اسلام در جهان است، را پاس بداریم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید