بورل: کسی در مورد کرانه باختری صحبت نمی‌کند/ جنگ غزه باید پایان یابد

کدخبر: ۶۲۹۳۱۷
اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: جنگ در غزه باید پایان یابد اما کسی هم درباره اوضاع در کرانه باختری صحبت نمی‌کند.
بورل: کسی در مورد کرانه باختری صحبت نمی‌کند/ جنگ غزه باید پایان یابد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یکشنبه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت باید یک طرح آتی برای ملت فلسطین براساس راهکار تشکیل دو دولت ارائه کرد.

خبر مرتبط
«جوزپ بورل» دست به کار شد / تلاش برای یک فراخوان علیه حمله اسرائیل به رفح

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ ابراز داشت هدف این است که به طور رسمی درخواست گردد که یک حمله نظامی جدید در جنوب نوار غزه آغاز نشود

به نقل از خبرگزاری سما، بورل افزود: اگر می‌خواهیم نقش ژئوپلیتیکی در نزاع میان فلسطین و اسرائیل داشته باشیم، باید متحدتر باشیم. همین مساله در پرونده اوکراین هم صدق می‌کند، اما در اینجا رویکرد‌های متفاوتی وجود دارد و بسیاری از کشور‌ها می‌خواهند بازی خودشان را انجام دهند.

خبر مرتبط
واکنش تند وزیر خارجه اسرائیل به اظهارات بورل

اقتصادنیوز : وزیر خارجه اسرائیل درخواست برای منع ارسال سلاح برای این رژیم را درخواستی برای ممانعت از نابودی جنبش حماس دانست.

وی تصریح کرد بدون جهت گیری روشن برای آینده مردم فلسطین، صلحی در خاورمیانه برقرار نخواهد شد. راه حل مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی نظامی نیست.

بورل تاکید کرد: حماس یک ایده است و شما نمی‌توانید هیچ ایده‌ای را از بین ببرید.

رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته است که ده‌ها هزار قربانی غیرنظامی که بیشتر آن‌ها کودک و زن هستند، بر جای گذاشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید