حمایت تمام قد جنبش جهاد اسلامی فلسطین از بیانیه سران آفریقا

کدخبر: ۶۲۹۵۳۱
اقتصادنیوز: جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز (دوشنبه) از بیانیه «اتحادیه آفریقا» در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه اهالی غزه استقبال کرد.
حمایت تمام قد جنبش جهاد اسلامی فلسطین از بیانیه سران آفریقا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جنبش جهاد اسلامی در این باره اعلام کرد: آنچه را که در بیانیه پایانی سی و هفتمین اجلاس سران آفریقا سران کشورها و دولت‌های کشورهای عضو اتحادیه آفریقا بیان شد، تحسین می‌کنیم.

خبرگزاری شهاب گزارش داد، در این بیانیه همچنین آمده است: ما از ممانعت اتحادیه آفریقا از ورود هیات اسرائیلی به مقر آن تمجید می‌کنیم.

جنبش جهاد اسلامی همچنین اضافه کرد: از آنچه در بیانیه پایانی آمده استقبال می‌کنیم و آن را پیروزی برای خون مردم خود و محکومیت آشکار دشمن صهیونیستی می‌دانیم.

خبر مرتبط
ارتش آمریکا و انگلیس بار دیگر به یمن حمله کردند

اقتصادنیوز: خبرگزاری سبا یمن گزارش کرد ارتش آمریکا و انگلیس بار دیگر به منطقه «الجبانه» واقع در مرکز شهر بندری الحدیده در غرب یمن حمله کردند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که سران «اتحادیه آفریقا» در پایان نشست خود در «آدیس آبابا» پایتخت اتیوپی، جنایات رژیم اسرائیل علیه بیش از ۲ میلیون فلسطینی در نوار غزه را به شدت محکوم کردند و خواستار پایان محاصره و آتش بس دایمی شدند.

سران اتحادیه آفریقا یکشنبه در بیانیه پایانی سی و هفتمین نشست خود در پایتخت اتیوپی همچنین از رژیم صهیونیستی خواستند به درخواست‌های بین‌المللی برای آتش بس پایدار در نوار غزه پاسخ مثبت دهد.

سران اتحادیه آفریقا ضمن محکوم کردن مجازات دسته جمعی غیرنظامیان در نوار غزه و تلاش برای کوچاندن اجباری آنها به شبه جزیره سینا، خواستار پایان یافتن محاصره نوار غزه شدند.

آنها در این نشست کمک برخی از کشورها به رژیم صهیونیستی و باز گذاشتن دست این رژیم برای ادامه عملیات نظامی در نوار غزه را محکوم کردند.

سران اتحادیه آفریقا در این بیانیه همچنین خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی مستقل در زمینه نقض قوانین انسانی بین‌المللی، حمله به بیمارستان‌ها، خبرنگاران، رسانه‌ها و همچنین استفاده از سلاح‌های ممنوعه توسط رژیم صهیونیستی در جنگ علیه نوار غزه شدند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید