واکنش تند عربستان به وتوی آمریکا برای آتش‌بس در غزه

کدخبر: ۶۲۹۷۷۰
اقتصادنیوز: عربستان وتوی آمریکا برای آتش‌بس در غزه را محکوم کرد.
واکنش تند عربستان به وتوی آمریکا برای آتش‌بس در غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت امورخارجه عربستان سه‌شنبه شب وتوی قطعنامه پیشنهادی الجزایر برای برقراری آتش‌بس در غزه توسط آمریکا محکوم و اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل متحد باید به نقش خود عمل کند.

شبکه العربیه گزارش داد، وزارت امورخارجه عربستان با ابراز تأسف نسبت به وتوی این قطعنامه که خواستار توقف فوری جنگ در نوار غزه بود، تأکید کرد که بیش از هر زمان دیگری شورای امنیت سازمان ملل متحد نیازمند اصلاحات است تا به مسؤولیت‌هایش در حفظ امنیت و صلح جهانی بدون معیارهای دوگانه عمل کند.

خبر مرتبط
واکنش انصارالله به آغاز ماموریت دریایی اتحادیه اروپا در دریای سرخ

اقتصادنیوز: سخنگوی جنبش انصارالله یمن با اشاره به آغاز ماموریت دریایی اتحادیه اروپا در دریای سرخ، گفت: آنچه جهان بی‌صبرانه منتظر آن است اعلام فوری آتش‌بس در غزه است.

عربستان همچنین نسبت به بغرنج شدن شرایط انسانی در غزه و تشدید عملیات نظامی که امنیت و صلح جهانی را تهدید می‌کند، هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از سازمان ملل، منابع خبری و دیپلماتیک روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کردند: واشنگتن با آتش بس در هر اقدام سازمان ملل در مورد جنگ اسرائیل مخالف بوده است، اما متن پیش نویس ایالات متحده آمریکا، همان لحنی است است که جو بایدن رئیس جمهور این کشور هفته گذشته در گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از آن استفاده کرده است.

آمریکا این متن را پس از آن ارائه کرد که الجزایر خواستار رای گیری در مورد پیش نویس قطعنامه خود در روز سه شنبه شورای امنیت شد.

تاکنون تلاش های شورای امنیت سازمان ملل برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه که از هفتم اکتبر سال گذشته ( ۱۵ مهر) آغاز شده است، به علت حمایت همه جانبه آمریکا و استفاده این کشور از امتیاز وتو، ناکام مانده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید