ترس از روسیه کار دست فنلاند داد/ مردم مسلح شدند؟

کدخبر: ۶۲۹۹۱۸
اقتصادنیوز: یک رسانه فنلاندی مدعی شد باتوجه به حمله روسیه به اوکراین و افزایش تمایل و تقاضای مردم فنلاند، دولت هلسینکی قصد دارد تا تعداد باشگاه‌های تیراندازی را در این کشور افزایش دهد.
ترس از روسیه کار دست فنلاند داد/ مردم مسلح شدند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، شرکت خدمات رسانه‌ای «Yle» فنلاند مدعی شد که به‌دنبال حمله روسیه به اوکراین، تمایل مردم فنلاند به آموختن تیراندازی افزایش پیدا کرده است و در نتیجه دولت هلسینکی قصد دارد تا باشگاه‌های تیراندازی را افزایش دهد. 

فنلاند که با روسیه ۸۳۰ مایل مرز مشترک دارد، در ماه آوریل و در بحبوحه نگرانی‌های این کشور بر سر امنیت ملی پس از حمله مسکو به کی‌یف، به ناتو ملحق شد.

این رسانه فنلاندی مدعی شده است که مردم این کشور پس از حمله روسیه به اوکراین، بیشتر به مسائل دفاعی علاقه‌مند شده‌اند و شهروندان فنلاند که از حیث حضور در دوره‌های آموزش دفاعی افزایش دوبرابری داشته‌اند، بیشتر و بیشتر برای دریافت جواز حمل سلاح ثبت نام می‌کنند.

خبر مرتبط
توافق جدید وزرای دفاع آمریکا و اوکراین

اقتصادنیوز: وزیر دفاع آمریکا و همتای اوکراینی‌اش درباره تحولات در جبهه اوکراین گفت‌وگو و بر ادامه دادن تعاملات نزدیک با یکدیگر توافق کردند.

به ادعای این رسانه، از آنجا که سایر کاربران از جمله شکارچیان و پلیس‌ها هم از باشگاه‌های تیراندازی فعلی استفاده می‌کنند، به سالن‌های بیشتری در این کشور نیاز است. در حال حاضر حدود ۶۷۰ باشگاه تیراندازی در فنلاند وجود دارد. دولت این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ این رقم را به یک هزار باشگاه برساند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید