اسرائیل شرط عجیب گذاشت/ در صورتی جنگ غزه در ماه رمضان متوقف می‌شود که...

کدخبر: ۶۳۰۰۲۱
اقتصادنیوز: بنی گانتس عضو شورای جنگ اسرائیل گفت: نشانه‌هایی از توافق اولیه درباره مبادله اسیران با حماس وجود دارد.
اسرائیل شرط عجیب گذاشت/ در صورتی جنگ غزه در ماه رمضان متوقف می‌شود که...

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا ، گانتس چهارشنبه در یک گفت وگوی تلویزیونی، افزود: تلاش‌های مداومی برای دستیابی به یک توافق به منظور آزادسازی اسیران در جریان است و نشانه‌های اولیه و امیدبخشی در این باره وجود دارد.

خبر مرتبط
واکنش روسیه به وتوی قطعنامه آتش بس در غزه/ آمریکا مانع صلح در غزه شد

اقتصادنیوز: نماینده روسیه در دیوان بین‌المللی دادگستری با اشاره به نقض قوانین بین‌المللی از سوی اسرائیل گفت که تلاش‌های واشنگتن و همپیمانان آن مانع صلح در نوار غزه شد.

وی اضافه کرد: تا آزادسازی اسیران خود از تلاش برای یافتن هرراه حلی خودداری نخواهیم کرد و هیچ فرصتی را از دست نخواهیم داد.

گانتس گفت: اگر به توافق جدیدی برای آزادسازی اسیران دست نیابیم، ارتش حتی در ماه رمضان به نبرد در غزه ادامه می‌دهد.

به گزارش ایرنا، مذاکرات برای برقراری آتش بس و مبادله اسیران میان حماس و رژیم صهیونیستی تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

خبر مرتبط
اعلام آتش بس دائمی با اعلام شکست اسرائیل همراه خواهد بود

اقتصادنیوز: امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه اکنون نفع اسراییل در تداوم جنگ است،گفت: اعلام آتش بس دائمی با اعلام شکست رژیم غاصب اسرائیل همراه خواهد بود و امید داریم این نقشه شوم به یاری خداوند نقش بر آب شود.

روزنامه «هاآرتص» پیشتر گزارش داده بود که توافق حماس و اسرائیل در زمینه تبادل اسیران تا پیش از فرارسیدن ماه مبارک رمضان قطعی خواهد شد.

چند دیپلمات خارجی که در مذاکرات برای تبادل اسرا میان اسرائیل و حماس حضور داشتند و خواستند نامشان فاش نشود به این روزنامه گفته‌اند: تبادل اسیران و توقف درگیری شامل ۶ هفته خواهد بود.

هاآرتص به نقل از یکی از منابع خود اعلام کرد که بهترین زمان برای اجرای این توافق، ماه مبارک رمضان خواهد بود.

این منابع به هاآرتص گفته‌اند که اسرائیل ترجیح می‌دهد که وقت خود را برای رسیدن به توافق صرف کند تا بتواند عملیات نظامی در خان یونس را تکمیل کند و یا شاید آن را تا رفح نیز گسترش دهد.

این روزنامه به نقل از منابع صهیونیستی خود اعلام کرد که هنوز دو طرف در بسیاری از مسائل اصلی مذاکرات و در درجه اول، مدت زمان توقف درگیری فاصله دارند.

همزمان نیز رژیم صهیونیستی به حماس فشار وارد می‌کند تا شمار زندانیان فلسطینی را کاهش دهد.

رژیم صهیونیستی مدعی است که همچنان یکصد و ۳۴ اسیر اسرائیلی در غزه هستند، همزمان نیز منابع فلسطینی اعلام کردند که حدود ۸ هزار و ۸۰۰ فلسطینی نیز همچنان در زندان‌های این رژیم محصور هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید