هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) فرا رسید

چشم بینا و بیدار امنیت ملی

کدخبر: ۶۳۰۴۷۵
اگر امنیت ملی را توانایی یک ملت برای حفاظت از ارزش های داخلی در مقابل تهدیدات خارجی بدانیم یا به عبارت دیگر، امنیت ملی را عبارت از این بدانیم که کشورها چگونه سیاست ها و تصمیمات لازم برای حمایت از ارزش های داخلی در مقابل تهدیدات خارجی اتخاذ می کنند؛ ضرورت حفاظت از آن بی شک از اولویت‌های اساسی یک کشور خواهد بود.
چشم بینا و بیدار امنیت ملی

همزمان با نیمه شعبان و میلاد حضرت بقیه الله الاعظم (عج) هفته سربازان گمنام امام زمان  (عج) نامگذاری شده است؛ نامی که از بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی به نیروهای وزارت اطلاعات و حافظان امنیت کشور اعطا شده است.

در کلام مقام معظم رهبری نیز وزارت اطلاعات از جایگاه ویژه ای برخودار است. ایشان وزارت اطلاعات را پایگاه عظیم مبارزه و جهاد در عرصه‌ی‌ جنگ اطلاعاتی در دنیای امروز می دانند و‌ همواره تاکید کرده اند که وزارت اطلاعات چشم بینا و بیدار نظام است. بسیاری از کارشناسان حوزه امنیت  ملی با اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران و وضعیت امنیت در داخل کشور تایید می کنند نهاد اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مقتدرترین نهادهای اطلاعاتی دنیا، کارنامه درخشان و محکمی از خود نشان داده است. 

اگر قرار باشد که ارزیابی کاملی از کارنامه وزارت اطلاعات داشته باشیم بدون شک چشم‌پوشی از مواردی همچون تبدیل کشور به امن‌ترین کشور منطقه خاورمیانه و غرب آسیا؛ که محل برخورد و جنگ گروه‌های تروریستی است، ممانعت از بروز نزاع‌های قومی، درگیری گروه‌های سیاسی و لشکر‌کشی‌های منافقین در زمان جنگ ممکن نیست.

علاوه بر موفقیت در حفظ امنیت، اقدامات پیش گیرانه، نفوذ و ضربه زدن به شبکه‌ها و سیستم‌های امنیتی دشمنان و سرویس‌های آنان از اقدامات افتخارآفرین وزارت اطلاعات بوده که بنا بر اعتراف دشمن در تمامی دوره‌های زمانی آنان را به ستوه آورده است. این گروه از اقدامات که نشان از ظرفیت و توان تهاجمی بالای وزارت دارد، موجب سربلندی و افتخار جامعه و مردم شده است.در این زمینه می توان به سیل پیام‌ها و اظهارات تشکر‌آمیز جامعه از سربازان گمنام اشاره کرد که منعکس‌کننده رضایت و خرسندی مردماز عملکرد این وزارتخانه مهم بوده است.

یک نمونه از هزاران عملیات مهم، اجرای عملیات غیر‌ممکنی مانند دستگیری عبدالمالک ریگی در یک هواپیما بر آسمان کشوری دیگر تعجب و تحسین دوست و دشمن را بر‌انگیخت. کارنامه وزارت اطلاعات پر است از مواردی از قبیل زمین‌گیر کردن پهپاد یا هواپیمای بدون سرنشین و جاسوسی آمریکا که بدون شک نشانه توان و قدرت و تخصص نیروهای اطلاعاتی ایران است که با همکاری ارتش و سپاه انجام شد.سربازان گمنام امام زمان‌ (عج) در تمامی سال‌های گذشته بی‌ادعا و صبور در مقابل سیل تهاجمات ایستاده‌اند.

به تازگی نیز انتشار ویژه‌نامه‌ای در راستای معرفی و رفع برخی از ابهامات در فضای افکار عمومی اقدام پسندیده و به موقعی بوده است که از جانب وزارت اطلاعات صورت گرفته. بدون شک وزارت اطلاعات احساس نیاز و ضرورت رفع برخی از ابهامات را در فضای جامعه دیده و دست به انتشار این ویژه‌نامه زده است.

در این ویژه‌نامه تاکید شده است که سربازان گمنام امام زمان هیچ کارت شناسایی نداشته و اگر کسی با این دست از مدارک به شما مراجعه کرد بدانید آنها شیاد هستند. این اقدام هوشمندانه راه را برای هر نوع سوء‌استفاده از جایگاه رفیع و حساس سربازان گمنام می‌بندد.

بی تردید با توجه به اعتبار و اهمیتی که این نیروها در میان مردم دارند، ممکن است عده‌ای با قصد شیادی و اخاذی و عده‌ای دیگر با نقشه‌های شوم برای تخریب چهره مقدس سربازان گمنام امام زمان دست به سوء‌استفاده‌هایی بزنند. متاسفانه برخی افراد از نا‌آگاهی مردم در این باره استفاده کرده و با معرفی خود به عنوان نیروهای اطلاعات از سویی به اقدامات غیر‌قانونی علیه مردم پرداخته و از سوی دیگر موجب خدشه در اعتماد وثیق مردم به این نیروهای فداکار می‌شوند. در این زمینه اما نیروهای وزارت اطلاعات با اقدامات پیشگیرانه با بسیاری از این سوء‌استفاده‌ها برخورد کرده و فضا را برای شیادان ناامن کرده‌اند.

نفس اقدام اخیر و اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات از این جهت اهمیت دارد که بدون شک این تنویر افکار عمومی مردم را هوشیار کرده و راه را بر این دست از سوء‌استفاده‌ها می‌بندد.

وزارت اطلاعات و مفاسد اقتصادی

علاوه بر این هشدار این وزارتخانه مهم در زمینه آنکه وزارت اطلاعات هیچ فعالیت اقتصادی ندارد در جای خود دارای اهمیت است؛ نباید از یاد برد که وزارت اطلاعات در سالهای گذشته نقش ویژه و بسیار پررنگی در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی داشته است.

به طور کلی، از آنجا که امنیت ملی موضوعی مهم و حیاتی برای کشور بوده و حفظ آن تنها به ازبین بردن تهدیدات محدود نبوده و بسیار فراتر از آن است، باید به نقش وزارت اطلاعات در سایر ابعاد حائز اهمیت امنیت ملی نیز پرداخت که از آن میان، می توان به موضوع امنیت اقتصادی و مبارزه با مفاسد اشاره کرد.

سربازان گمنام امام زمان (عج) در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی در تمامی دوره‌های انقلاب به خصوص در برهه‌های خاصی از زمان تلاش‌های قابل تقدیری برای جلوگیری از حیف و میل بیت‌المال داشتند. گذشته از این، عملکرد مثبت و به موقع وزارت اطلاعات در زمینه شناسایی موضوع فساد سه هزار‌میلیاردی در کشور و همکاری برای یافتن ریشه‌های پرونده‌هایی همچون بابک زنجانی از یاد رفتنی نیست.

در شرایط چند سال اخیر، سربازان گمنام وزارت اطلاعات، تلاش قابل توجهی در پیدا کردن گروه‌ها و باندهای مفاسد اقتصادی داشته‌اند و اخبار مطرح‌شده در این چند سال گویای تلاش سربازان گمنام و عدم ملاحظه آنها از فعالیت باندهای صاحب نفوذ و مرتبط با قدرت است.

نکته جالب دیگر در باب قدرت و مهارت وزارت اطلاعات آنکه برخورد با مقولات مفاسد اقتصادی به خودی خود نیازمند یک نهاد و وزارتخانه است اما این نهاد اطلاعاتی در این زمینه آموزش دیده و هوشمند است و کمتر از موارد امنیتی به موقع و بجا عمل نکرد.

از سوی دیگر، آنچه بر عملکرد تحسین برانگیز وزارت اطلاعات افزوده و از مولفه های اثرگذار بر آن بوده، اخلاص و فداکاری نیروها و اعتقاد این مجموعه به آموزه‌های انسانی، دینی و مبتنی بر حس خداجویی است که باعث شده تلاش شبانه‌روزی در برقراری امنیت و مقابله با باندهای فساد و قاچاق و جنگ‌طلب و تروریست‌ها داشته باشند و با این انگیزه بسیار در راه رضای خدا و برقراری صلح و امنیت و رضایت مردم شریف ایران قدم بر‌دارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید