قالیباف چرا بر سر بعضی ژنرالهایش با پایداری معامله کرد؟

کدخبر: ۶۳۰۹۶۸
اقتصادنیوز: لیست مشترک شورای ائتلاف و پایداری‌ها آن‌قدر حاشیه داشت که شورای ائتلاف در بیانیه‌ای تلاش کرد به این حواشی پاسخ دهد.
قالیباف چرا بر سر بعضی ژنرالهایش با پایداری معامله کرد؟

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:در این بیانیه با اشاره به رای‌آوری چهار سال قبل همه ۳۰نفر نامزد ائتلاف در انتخابات مجلس یازدهم، تاکید شده که در بین این سی نفر، شش زن حضور دارند و میانگین سنی کل نامزدها ۴۲ سال است که هشت سال جوان‌تر از فهرست خود ما در مجلس یازدهم است. همچنین این بیانیه بر جوان بودن نامزدهایشان تاکید خاص داشته و تصریح کرده است: شانزده نفر سابقه نمایندگی مجلس را دارند؛ بدین‌ترتیب، فهرست پیشنهادی مجموعه متوازنی از جوانی و تجربه است.

 اختلاف لیست ۱۴۰۲ با لیست ۹۸

 اما شورای ائتلاف و جبهه پایداری درحالی برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس به یک لیست مشترک رسیده‌اند که پیش‌تر نیز تجربه یک ائتلاف را در سال ۹۸ داشته‌اند. اما نگاهی به دو لیست نشان می‌دهد عملکرد ۴سال گذشته برخی از افراد حاضر در لیست ۹۸ منجر به حذف آنها از لیست ۱۴۰۲ شده است. به این ترتیب لیست سال جاری با ۹۸ تنها در ۱۰مورد مشترک است‌. البته از میان ۳۰ نماینده فعلی تهران در مجلس سیدرضا تقوی، میرسلیم و نادران کاندیدای این دور از انتخابات نشده‌اند. فاطمه رهبر نیز در لیست سال ۹۸ شورای ائتلاف بود که در دوران کرونا فوت کرد‌. همچنین زهره الهیان، مجتبی توانگر، محسن پیرهادی، مجتبی رضاخواه، سمیه رفیعی، ابوالفضل عموئی، اقبال شاکری، نظام‌الدین موسوی، احمد نادری، سیدعلی یزدی‌خواه، رضا تقی‌پور، بیژن نوباوه و روح‌الله ایزدخواه کاندیداهای لیست ۹۸ بودند که در لیست ۱۴۰۲ حذف شده‌اند.

با این تغییرات بسیاری براین نظرند که یکی از دلایلی که محمد‌باقر قالیباف برای بستن لیست انتخاباتی درمقابل پایداری‌ها و سهم‌خواهی نیروهای منتسب به زاکانی کوتاه آمده است، وزن پایداری‌ها برای کسب رای از حزب‌اللهی‌ها یا همان بدنه اجتماعی وابسته به این جریان است. کوتاه آمدنی که به ازدست‌دادن ژنرال‌هایش در مجلس یازدهم منجر شد و از همین‌رو بنا بر برخی پیش‌بینی‌ها او در صورت ورود به مجلس دوازدهم کار سختی برای مقابله با پایداری‌ها در پیش خواهد داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید