امیرعبداللهیان تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای جنایات صهیونیست‌ها در غزه را خواستار شد

کدخبر: ۶۳۱۱۶۶
اقتصادنیوز: امیر عبدالهیان در ژنو، با وولکر ترک کمیسیر عالی حقوق بشر سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.
امیرعبداللهیان تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای جنایات صهیونیست‌ها در غزه را خواستار شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر امور خارجه ایران در دیدار با کمیسر عالی حقوق بشر در ژنو تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب درباره جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه را در چارچوب مسئولیت شورای حقوق بشر خواند و گفت: نباید اجازه داد سازمان ملل در نتیجه وضعیت غزه بی اعتبار شود.

امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، از تلاش‌های سازنده وی در خصوص فلسطین و نیز اهتمام وی به مشورت‌های مشترک تشکر کرد. 

او با اشاره به اینکه نقض سیستماتیک حقوق بشر در غزه به فاجعه قرن تبدیل شده است، خواستار اقدام جدی و مؤثر برای توقف این فاجعه شد. 

وزیر امور خارجه کشورمان رویکرد دوگانه برخی کشور‌ها در موضوع حقوق بشر را غیرسازنده توصیف کرد.

خبر مرتبط
نامه مهم امیرعبدالهیان به شورای امنیت سازمان ملل

اقتصادنیوز: حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل تصریح کرد: رژیم صهیونیستی باید عواقب اقدامات تروریستی خود را علیه مستشاران نظامی ایران متحمل شود.

وی توجه به بحران انسانی و وجود ۶۰۰ هزار انسان در مناطق جنگ زده شمال غزه را موضوعی فوری توصیف کرد. همچنین وضعیت در رفح را در آستانه تبدیل شدن به یک فاجعه جدید انسانی دانست و نسبت به تکرار شرایط فاجعه بار شمال غزه در رفح هشدار داد. امیرعبداللهیان گفت لازم است سازمان ملل در این رابطه به طور جدی به رژیم صهیونیستی و نیز آمریکا هشدار دهد.

خبر مرتبط
اولین صحبت‌های امیرعبدالهیان در بیروت

اقتصادنیوز: حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه اظهار کرد: اگر محاصره غزه ادامه یابد هرگونه تصمیمی از سوی دیگر جریان‌های مقاومت محتمل است.

وولکر ترک ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و فرصت فراهم آمده برای مشورت‌های مشترک، نسبت به آن‌چه در غزه و نیز کرانه غربی جاری است، ابراز تأسف و نگرانی کرد. وی ضمن تشریح تلاش‌های خود و سازمان ملل درخصوص فلسطین و وضعیت غزه، از نتایج حاصله برغم تلاش‌های بعمل آمده اظهار ناخرسندی کرد و گفت به تلاش‌ها برای کاهش بحران در غزه و کرانه غربی و ایجاد آرامش در منطقه ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه بحران فلسطین راه حل نظامی ندارد، بر ضرورت یافتن راه حل سیاسی برای این بحران تاکید کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید