اعلام موضع آمریکا درباره توافق آتش‌بس در غزه/ واشنگتن به دنبال راه حل دیپلماتیک است؟

کدخبر: ۶۳۱۲۲۸
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که هدف ما دستیابی به توافق آتش بس بشردوستانه در غزه در سریع ترین زمان ممکن است.
اعلام موضع آمریکا درباره توافق آتش‌بس در غزه/ واشنگتن به دنبال راه حل دیپلماتیک است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: هدف ما دستیابی به توافقی برای دستیابی به آتش بس بشردوستانه و آزادی گروگان ها در سریع ترین زمان ممکن است. ما اکنون بر تلاش برای رسیدن به یک آتش بس موقت تمرکز کرده ایم.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به کمک های کشورش به اسرائیل در جنگ علیه غزه تصریح کرد: ما نمی خواهیم شاهد تشدید تنش در جبهه شمالی باشیم و همچنان به دنبال راه حل دیپلماتیک هستیم. میلر همچنین گفت: ما خواهان تشدید درگیری در جنوب لبنان نیستیم و امیدواریم که این موضوع از طریق راه های دیپلماتیک حل شود. دولت اسرائیل به ما اطمینان داده که به دنبال راه حل دیپلماتیک است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تازه ترین اظهارات خود درباره جنگ اسرائیل در غزه اعلام کرد: در صورت دستیابی به توافق آزادی گروگان ها، اسرائیل مایل است جنگ را در ماه رمضان متوقف کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در یک برنامه تلویزیونی آمریکا به نام "لیت نایت شو" اعلام کرد: اگر توافقی برای آزادی برخی از گروگان‌ها به دست آید، اسرائیل مایل است جنگ خود با حماس در غزه را در ماه رمضان آینده متوقف کند. اظهارات بایدن در مصاحبه‌ای که در برنامه «لیت نایت شو با اجرای ست مایرز» شبکه ان بی سی آمریکا منتشر شد، جدیدترین اظهارات او درباره توقف احتمالی در طول ماه مبارک رمضان است.

بایدن گفت: « ماه رمضان نزدیک است و اسرائیلی‌ها توافق کرده‌اند که در ماه رمضان فعالیت‌هایی انجام ندهند تا به ما زمان بدهند تا همه گروگان‌ها را از غزه خارج کنیم.» رئیس جمهوری آمریکا که همواره حامی اسرائیل بوده و و کشورش میلیاردها دلار سلاح و تجهیزات در اختیار این رژیم برای جنگ اخیر علیه مردم غزه قرار داده است ، روز گذشته نیز ابراز امیداری کرد که تا دوشنبه هفته آینده آتش‌بس در نوار غزه برقرار شود.

بایدن روز دوشنبه به وقت محلی در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که چه زمانی آتش‌بس در غزه برقرار می‌شود، گفت: مشاور امنیت ملی گفته که ما (به آتش‌بس) نزدیک هستیم البته هنوز کار تمام نشده است. امیدوارم که تا دوشنبه آینده آتش‌بس برقرار شود.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز روز سه شنبه به وقت محلی در مورد غزه گفت: «هنوز توافقی وجود ندارد و کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد... ما هنوز در حال کار بر روی روش‌های این ترتیب هستیم.» کربی افزود: « یک وقفه بشردوستانه و آتش‌بس موقت تقریباً یکسان هستند. ما امیدواریم یک وقفه طولانی در جنگ داشته باشیم، امیدوارم این وقفه شش هفته طول بکشد که در این مدت بتوانیم همه گروگان‌ها را خارج کنیم و نه جنگ بیشتر.»

او همچنین گفت: «آخرین وقفه یک هفته بود. چیزی که ما به آن امیدواریم بسیار بیشتر از وقفه قبلی است.» این سخنگوی دولت بایدن در عین حال افزود: «ما بر اجرایی کردن این توافق در اسرع وقت متمرکز هستیم. در حال حاضر، تلاش برای دستیابی به توافق قبل از ماه رمضان نیست، بلکه این است که دو طرف به توافق برسند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید