پیامی که از اسرائیل به علی‌اف رسید

کدخبر: ۶۳۱۵۵۸
اقتصادنیوز: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی انتخاب مجدد «الهام علی‌اف» به عنوان رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان را تبریک گفت.
پیامی که از اسرائیل به علی‌اف رسید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در پی پیروزی الهام علی‌اف در انتخابات ریاست‌جمهوری بهمن ماه جمهوری آذربایجان، نتانیاهو پیام تبریکی برای او فرستاد. 

نتانیاهو در این پیام با اشاره به اینکه «دهه‌ها مردمان ما روابطی گرم بر پایه اهداف و منافع مشترک داشته‌اند»، نوشت: «از ۲۰ سال پیش که شما رئیس‌جمهور شدید، همکاری‌های ما در حوزه‌های مختلف گسترش یافته و به افق‌های جدیدی رسیده است».

طبق اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات جمهوری آذربایجان، علی‌اف با کسب ۹۲ درصد آرا برای پنجمین دوره متوالی در انتخابات به پیروزی دست یافت.

خبر مرتبط
انتخابات ریاست‌جمهوری درآذربایجان کلید خورد / رقابت علی اف با 6 نامزد

اقتصادنیوز : انتخابات ریاست‌جمهوری جمهوری آذربایجان از دقایقی پیش آغاز شده و مردم این کشور باید از بین ۷ نامزد یک نفر را برای یک دوره ۷ ساله انتخابت کنند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین با اشاره به گشایش سفارت باکو در تل‌آویو گفت: «من از شما بابت روابط صمیمانه که آن را سال گذشته با بازگشایی سفارتخانه آذربایجان در اسرائیل به نمایش گذاشتید، قدردان هستم».

خبر مرتبط
یکه تازی علی اف در اوراسیا/ پایان تراژدی آذربایجان و ارمنستان؟

اقتصادنیوز: به باور ناظران انتخاب آذربایجان به عنوان میزبان بعدی نشست آب و هوایی «کاپ» و عقب نشینی ارمنستان از خواست خود در کنار مولفه هایی چون توافق دو بازیگر در باب آزادی زندانی ها، نشان از آن دارد که صلح احتمالی در منطقه قفقاز و قره باغ در دست است. این در حالی است که آذربایجان در حال تبدیل شدن به قدرتی نوظهور در آسیای میانه است.

نتانیاهو در انتهای این پیام نوشت: «چشم‌انتظار همکاری نزدیک با شما برای توسعه هرچه بیشتر روابط طی سال‌های آتی هستم».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید