نتایج انتخابات مجلس در کردستان مشخص شد

کدخبر: ۶۳۱۸۱۴
اقتصادنیوز: نتایج انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کردستان مشخص شد.
نتایج انتخابات مجلس در کردستان مشخص شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یازدهم اسفندماه همراه با کشور در استان کردستان برگزار شد.

این دوره از رقابت‌ها از ساعت 8 صبح روز گذشته در 1296 شعب اخذ رای در سراسر استان کردستان برگزار و رقابت تا ساعت 24 شب گذشته میان 4 نامزد انتخاباتی ادامه داشت.

با پایان یافتن زمان‌ را‌ی‌گیری و شمارش آرای انتخابات مجلس شورای اسلامی که در شعب روستایی ساعت 22 شب گذشته و شهری تا بامداد امروز ادامه داشت، نتایج این دوره از انتخابات در  5 حوزه انتخابیه شهرستان‌های استان مشخص و تا دقایقی دیگر رسما اعلام می‌شود.

استان  کردستان دارای 5 حوزه انتخابیه و 6 کرسی نمایندگی در خانه ملت است که شهرستان‌های «سنندج، دیواندره و کامیاران» دارای دو نماینده؛ «سقز و بانه»، «مریوان و سروآباد»، «قروه و دهگلان» و «بیجار» هر کدام یک نماینده دارند.

خبر مرتبط
روزنامه هم میهن: در انتخابات مجلس، جریانی وارد مجلس می شود که هیچ شناسنامه‌ای ندارد

11اسفند را پشت سر گذاشتیم. از امروز خیلی‌ها دچار دلهره می‌شوند. هرکس از زاویه‌ای؛ و البته مردم عادی از این جهت نگران هستند که شاید پس از 11اسفند فشارها شدیدتر شود، چون روز انتخابات تمام شده است.

در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی بعد از تأیید صلاحیت‌ از حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران 60 نفر معادل 55.55 درصد، در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان 36 نفر معادل 58.04 درصد، در حوزه مریوان و سروآباد 35 نفر معادل 57.36 درصد، در حوزه انتخابیه بیجار 34 نفر معادل 59.64 درصد و در حوزه انتخابیه سقز و بانه 19 نفر شامل 54.28 درصد به عنوان نامزدهای نهایی مورد تایید شورای نگهبان اعلام شدند.

خبر مرتبط
اعلام نتایج شمارش آرای انتخابات مجلس در همدان

نتایج قطعی انتخابات در شش حوزه انتخابیه استان همدان اعلام شد.

اما با گذشت چند روز از اعلام تأیید صلاحیت‌ها، برخی از نامزدگان یا انصرف داده و تعدادی نیز با سایر نمایندگان ائتلاف کرده‌اند. بر اساس این گزارش؛ در مجموع 132 کاندیدا در پنج حوزه انتخابیه در صحنه انتخابات کردستان باقی مانده است به طوری‌که از حوزه انتخابیه بیجار 29 نامزد، سقز و بانه 11 نفر، سنندج 48 نفر، قروه و دهگلان 24 و مریوان و سروآباد21 نفر با هم به رقابت می‌پردازند. یعنی به ازای هر کرسی، 22 نفر با هم رقابت می‌کنند.

کردستان با جمعیت یک میلیون و 690 هزار نفری و 10 شهرستان، در مجلس شورای اسلامی دارای 6 کرسی از 5 حوزه انتخابیه است و این استان در مجلس خبرگان رهبری نیز 2 عضو دارد.

از این‌ تعداد جمعیت استانی، یک‌میلیون و 281 هزار و 569 نفر در استان واجد شرایط رای‌دادن بودند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید