انهدام تانک «آبرامز» آمریکا در اوکراین با حمله پهپادی روسیه

کدخبر: ۶۳۲۲۷۳
اقتصادنیوز: ارتش روسیه یک تانک پیشرفته آبرامز آمریکایی در جنوب شرقی اوکراین را منهدم کرد.
انهدام تانک «آبرامز» آمریکا در اوکراین با حمله پهپادی روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر،‌ رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی روسی تصاویری از تانک پیشرفته آبرامز آمریکایی منتشر کردند که در مناطق جنوب‌شرقی اوکراین و در نزدیکی شهر تازه‌تصرف‌شده آودیوکا در حال سوختن است.

گفته می‌شود که این تانک با حمله پهپاد «اوپیر» ارتش روسیه منهدم شده است.

به نوشته اسپوتنیک این نخستین تانک آبرامز نیست که نیروهای ارتش روسیه موفق می‌شوند آن را به حمله پهپادی منهدم کنند؛ پیش از این نیز تاکنون انهدام دست‌کم ۳ تانک آبرامز گزارش شده است.

در تازه‌ترین تحولات جنگ اوکراین پیتر سیارتو، وزیر خارجه مجارستان با اشاره به اینکه اوکراین آنطور که برخی رهبران غربی فکر می‌کنند، نمی‌تواند با دستاورد در میدان نبرد موضع مذاکراتی خود را تقویت کند، گفت که هر چه مذاکرات صلح بیشتر به تعویق بیفتد، عواقب آن برای کی‌یف شدیدتر خواهد بود.

سیارتو گفت: ماه‌هاست که درباره پیشروی و دستاوردهای ارتش اوکراین در خط مقدم چیزهایی می‌شنوم و می‌گویند که این دستاوردها همان نقطه‌ای است که می‌تواند آغازگر مذاکرات از موضعی بهتر برای کی‌یف باشد. وی افزود: در هفته‌های اخیر مشخص شده است که این سناریو شکست خورده و زمان به سود روسیه حرکت می‌کند. هرچه آتش‌بس دیرتر درخواست و مذاکرات دیرتر آغاز شود، اوضاع اوکراین بدتر خواهد شد.

خبر مرتبط
ادعای انگلیس درباره تلفات روسیه در جنگ با اوکراین

اقتصادنیوز: وزارت دفاع انگلیس طی ادعایی تعداد پرسنل نظامی کشته و مجروح شده ارتش روسیه در جنگ با اوکراین را ۳۵۵ هزار نفر تخمین زد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از همان ابتدای جنگ در فوریه ۲۰۲۲ اعلام کرد که واشنگتن به تسلیح اوکراین ادامه خواهد داد تا دست بالا را برای رسیدن به یک راه‌حل دیپلماتیک در اختیار کی‌یف قرار دهد. این همان وعده‌ای بود که دیپلمات‌های اتحادیه اروپا دادند.

بوداپست اما مسیر متفاوتی را در پیش گرفت و سیارتو و همچنین ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان از سال ۲۰۲۲ همواره خواستار آتش‌بس شده‌اند. اوربان چندین هفته پیش از آنکه اوکراین شهر راهبردی «آودیوکا» در دونباس را تسلیم روسیه کند، گفته بود که «تقریبا هیچ‌کس به پیروزی اوکراین باور ندارد.»

سیارتو تاکید کرد: ما همچنین به وضوح اعلام کردیم که هر چه این جنگ طولانی‌تر شود، ما به خطری هولناک به نام جنگ جهانی سوم نزدیک‌تر می‌شویم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید