اقدام ضدروسی بایدن در ارتباط با اوضاع اوکراین

کدخبر: ۶۳۲۴۵۲
اقتصادنیوز: بنابر اعلام کاخ سفید، رئیس‌جمهور آمریکا تحریم‌ها علیه روسیه در ارتباط با اوضاع اوکراین را به مدت یک سال تمدید کرد.
اقدام ضدروسی بایدن در ارتباط با اوضاع اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا تحریم‌ها علیه روسیه در ارتباط با اوضاع اوکراین را به مدت یک سال تمدید کرد.

این تحریم ها به تحریم های وضع شده علیه روسیه توسط دولت فعلی آمریکا در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲، دولت دونالد ترامپ در ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۸ و دولت باراک اوباما به عنوان چهل و چهارمین رئیس جمهور آمریکا در مارس و دسامبر ۲۰۱۴ در رابطه با منطقه کریمه اشاره دارد که «تمامی این تحریم ها باید پس از ۶ مارس ۲۰۲۴ ادامه یابد.»

خبر مرتبط
صف مخالفان بایدن طولانی‌تر شد

اقتصادنیوز: «سوسیالیست های دموکراتیک آمریکا» (DSA) دیروز (یکشنبه) اعلام کردند که از کارزار «رای عدم تعهد» به بایدن با هدف اعتراض به حمایت‌های کاخ سفید از اسرائیل در کشتار مردم فلسطین حمایت می‌کنند.

رئیس جمهور آمریکا گفت: «اقدامات و سیاست‌هایی که در این فرمان‌های اجرایی به آن اشاره شده است، همچنان تهدیدی غیرعادی و فوق‌العاده برای امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا است».

بایدن افزود: من به مدت یک سال وضعیت اضطراری ملی اعلام شده در فرمان اجرایی ۱۳۶۶۰ را تمدید می کنم

آمریکا پس از آغاز جنگ اوکراین و الحاق مجدد کریمه به روسیه در مارس ۲۰۱۴ وضع تحریم ها را علیه روسیه آغاز کرد. از آن زمان تحریم ها علیه مسکو بارها گسترش یافته و تمدید شدند.

به گزارش ایرنا، جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در ۵ اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله کرد.

طی این مدت کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله آمریکا با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده و با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته‌تر و سنگین‌تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند. با وجود تحریم‌های بی‌سابقه و تلاش‌های غرب برای انزوای روسیه، کرملین توانسته اقتصاد خود را در شرایط جنگ پا بر جا نگه دارد.

این روزها، ایالات متحده آمریکا همزمان با دو بحران بزرگ یکی در شرق اروپا و دیگری در غرب آسیا (خاورمیانه)، یعنی جنگ اوکراین و دیگری جنگ در غزه و حمایت از رژیم اسرائیل درگیر است که ابعاد جنگ اسرائیل به یمن رسیده و این مسائل معادلات را در حوزه داخلی و نیز سیاست خارجی این کشور متحول کرده‌ است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید