استعفای سومین دیپلمات عالی‌رتبه آمریکا!

کدخبر: ۶۳۲۶۸۱
اقتصادنیوز: وزیر خارجه آمریکا خبر داد: ویکتوریا نولاند از سمت معاون وزیر امور خارجه در امور سیاسی کناره‌گیری می‌کند.
استعفای سومین دیپلمات عالی‌رتبه آمریکا!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، نولاند را به خاطر سه و نیم دهه خدمات دولتی مورد تحسین قرار داد و از او به خاطر «نقشی که در شکل دادن به سیاست ایالات متحده در سراسر جهان تحت رهبری ۸ رئیس جمهور و ۱۰ وزیر امور خارجه داشت»، تشکر کرد.

بلینکن در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ویکتوریا نولاند به من اطلاع داده است که قصد دارد طی هفته‌های آتی، از سمت خود به عنوان معاون وزیر امور خارجه در امور سیاسی کناره‌گیری کند.»

نولاند که در دوران دولت «بارک اوباما» به عنوان دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا خدمت می‌کرد اما پس از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور جدید، بازنشسته شد.

وی سپس در دوره ریاست‌جمهوری «جو بایدن» به عنوان معاون وزیر امور خارجه در امور سیاسی به دولت بازگشت.

نولاند از زمان بازنشستگی «وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه دولت بایدن در هفت ماه پیش، به عنوان جانشین معاون به صورت موقت مشغول به کار بود.

اما زمانی که بایدن، «کرت کمپبل» را به عنوان معاون وزیر امور خارجه معرفی کرد، نولاند جای خود را به کمپبل داد. کرت کمپبل ماه گذشته کار خود را آغاز کرد.

خبر مرتبط
روز بزرگ انتخاباتی در آمریکا/چرا سه‌شنبه مهم است؟

اقتصادنیوز: روز مهم در مرحله مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از راه رسید، روزی که بیشترین تعداد ایالت‌ها روز رأی می‌دهند.

بر اساس این گزارش، نولاند در دهه ۱۹۹۰ در سفارت ایالات متحده در مسکو خدمت کرده بود و در جریان کودتا علیه «بوریس یلتسین» رئیس‌جمهور سابق روسیه در این شهر بود.

خبر مرتبط
جنجال سفر گانتس به آمریکا/ضرب‌الاجل سالیوان برای پایان جنگ غزه

اقتصادنیوز: در حالی که عضو کابینه جنگ اسرائیل به آمریکا سفر کرده است، نتانیاهو از 2 کشور آمریکا و انگلیس خواست او را مورد استقبال قرار ندهند.

او سپس سفیر ایالات متحده در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شد و بعد از آن به عنوان سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در دوره «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه پیشین در دوره اول ریاست‌جمهوری اوباما انتخاب شد.

نولاند به عنوان سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا و بعدها به عنوان دستیار وزیر امور خارجه در امور اروپا، خشم بسیاری از رهبران روسیه را به خاطر دفاع صریح خود از اوکراین برانگیخت.

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید