خبر مهم بایدن درباره آتش بس غزه/ هشدار درباره ادامه جنگ در ماه رمضان

کدخبر: ۶۳۲۸۰۳
اقتصادنیوز : رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد توافق آتش‌بس در غزه در ازای آزادی اسرای اسرائیل اکنون در دستان جنبش حماس است.
خبر مهم بایدن درباره آتش بس غزه/ هشدار درباره ادامه جنگ در ماه رمضان

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا سه‌شنبه بر لزوم توقف جنگ برای ورود کمک‌های بیشتر به غزه تأکید کرد و گفت: با فرا رسیدن ماه رمضان ادامه جنگ بسیار خطرناک است. اسرائیل عذر و بهانه‌ای برای ادامه کارشکنی در ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را ندارد.

 

خبر مرتبط
آنروا: جنگ غزه جان والدین 17 هزار کودک را گرفت

اقتصادنیوز : یک نهاد بین المللی وابسته به سازمان ملل از شهادت تدریجی کودکان فلسطینی در نوار غزه در برابر چشمان جهانیان انتقاد کرد.

طبق گزارش خبرگزاری سما، بایدن نسبت به وضعیت بسیار خطرناک در اراضی اشغالی و قدس در صورت متوقف نشدن جنگ در ماه رمضان هشدار داد و گفت: اکنون حماس است که باید درباره توافق با پیشنهاد آتش‌بس برای ۶ هفته تصمیم بگیرد. اسرائیلی‌ها همکاری می‌کنند و پیشنهاد آتش‌بس معقول است. طی ۲ روز آینده می‌بینیم که چه اتفاقی خواهد افتاد اما به دلیل ماه رمضان نیاز به آتش‌بس داریم.

دولت جو بایدن هفته گذشته از رژیم صهیونیستی خواست به مسلمانان اجازه نماز در مسجد الاقصی طی ماه رمضان را بدهد. این درخواست درحالی بود که پیش از آن ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده بود که این رژیم مانع ورود فلسطینی‌های کرانه باختری به قدس شود.

بایدن از اهمیت گزارش‌ها درباره تنش در روابط وی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سایه فشارهای واشنگتن بر رژیم صهیونیستی به دلیل افزایش شهدای جنگ غزه و همچنین سفر بنی گانتس، عضو کابینه جنگ این رژیم و یکی از مهم‌ترین رقبای نتانیاهو به کاخ سفید، کاست و گفت: روابط ما مثل قبل است.

همچنین جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید سه‌شنبه گفت: آمریکا ۲ گزینه نظامی و تجاری را برای انتقال کمک‌های بشردوستانه از طریق دریا بررسی می‌کند. روش دریایی ممکن است میزان بیشتری از کمک‌ها را منتقل کند اما کامیون‌ها بهترین وسیله هستند.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز سه‌شنبه گفت: می‌توان موانعی را که مانع رسیدن به توافق آتش‌بس می‌شود، از بین برد. از نظر واشنگتن امکان رسیدن به یک توافق بین اسرائیل و حماس وجود دارد.

از روز یکشنبه قاهره میزبان نشست‌هایی در راستای تلاش برای رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه بوده است. هیئتی از جنبش حماس در طول سه روز در مذاکرات آتش‌بس در قاهره شرکت کرد. فردا پنجشنبه نیز این هیئت به قاهره خواهد رفت.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید