انگشت اتهام فیلیپین به سمت چین

کدخبر: ۶۳۲۸۲۵
اقتصادنیوز : در بحبوحه تنش‌ها در منطقه مورد مناقشه دریای جنوبی چین که هر لحظه امکان وقوع درگیری در آن وجود دارد، فیلیپین بار دیگر پکن را به انجام حرکات خطرناک در این منطقه متهم کرد.
 انگشت اتهام فیلیپین به سمت چین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، فیلیپین امروز چهارشنبه پکن را به «دردسر درست کردن عامدانه» در دریای جنوبی چین متهم کرد درحالیکه مانیل روز گذشته نیز مدعی اجرای حرکات خطرناک از سوی کشتی‌های چینی شده بود.

جاناتان مالایا سخنگوی نیروهای ضربت فیلیپین در دریای جنوبی چین با بیان این موضوع افزود که چین در حال بر افروختن «جار و جنجال بدخواهانه» است و اینکه چنین اقدام‌هایی مانیل را از بکارگیری حقوق دریایی خود باز نمی‌دارد.

خبر مرتبط
سلاح محرمانه واشنگتن برای مقابله با روسیه و چین

اقتصادنیوز: ده ها مقام فعلی و سابق کاخ سفید و امنیت ملی به تایم می گویند که حدود یک بار در هفته، مقامات کاخ سفید اطلاعاتی را مشاهده می کنند که می خواهند علنی کنند و از سالیوان تأییدیه بگیرند. مقامات اطلاعاتی در شورای امنیت ملی درخواست‌هایی را به دفتر مدیر اطلاعات ملی ارسال می‌کنند، که آنها را پردازش و در ابتدا با کسانی که اسرار را جمع آوری کردند، بر سر زبان توافق می‌کنند. سالیوان می‌گوید: «تصمیم نهایی در مورد سبز یا قرمز کردن یک بخش اطلاعاتی به متخصصان جامعه اطلاعاتی بستگی دارد».

فیلیپین روز سه‌شنبه نیز اعلام کرد که کشتی‌های این کشور در برخورد با قایق‌های چینی آسیب دیده و چهار نفر مجروح شدند.

مانیل پکن را به «مانورهای خطرناک» در دریای جنوبی چین متهم کرد و افزود که این اقدامات جان افراد را به خطر انداخته است.

چین دیروز در واکنش به اظهارات طرف فیلیپینی گفت که گارد ساحلی این کشور اقداماتی را علیه یک کشتی فیلیپینی که «به طور غیرقانونی» به آب‌های نزدیک توماس شول دوم نفوذ کرده بود، صورت داده است.

در این بیانیه آمده است که طرف فیلیپینی به طور هدفمند برای چین مشکل ایجاد کرده و بدخواهانه به تبلیغات دامن زده و به تضعیف صلح و ثبات در دریای چین جنوبی ادامه داده است.

جزیره مرجانی مورد مناقشه در ۱۱۸ مایلی (۱۹۰ کیلومتری) جزیره پالاوان فیلیپین، در منطقه اقتصادی انحصاری مانیل قرار دارد و نقطه مورد مناقشه در دریای جنوبی چین است.

فیلیپین بارها کشتی‌های چینی را به تلاش‌های تهاجمی و خطرناک برای جلوگیری از ماموریت‌های تغییر نیروی این کشور متهم کرده است.​

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید