روزنامه الخبر چاپ الجزایر:

انتقاد تند یک روزنامه از پرتاب هوایی کمک‌های امدادی به غزه/ اوج انحطاط اخلاقی است

کدخبر: ۶۳۲۹۱۱
اقتصادنیوز: روزنامه الخبر چاپ الجزایر، نوشت: پرتاب هوایی کمک‌های غذایی در نوار غزه به منظور امداد رسانی به ساکنان این منطقه، بی شرمی نظام بین الملل و انحطاط اخلاقی جامعه جهانی را به تصویر کشید.
انتقاد تند یک روزنامه از پرتاب هوایی کمک‌های امدادی به غزه/ اوج انحطاط اخلاقی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روزنامه الخبر الجزایر در تحلیلی به رفتارها و اقدامات متناقص دولت آمریکا در قبال ساکنان غزه پس از حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه آنها پرداخت و نوشت: در زمانی که قرار بود، قطعنامه های شورای امنیت به کمک امدادی ساکنان محاصره شده غزه که با حمایت آمریکا قربانی تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی شده اند بیاید، کشورهای عربی و غربی و پس از آنها ایالات متحده آمریکا به پرتاب هوایی کمک‌ها متوسل شدند.

خبر مرتبط
انگلیس انگشت اتهام را به سوی اسرائیل گرفت/ تل‌آویو مسئول فاجعه غزه است

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه انگلیس که کشورش به‌عنوان یکی از حامیان اصلی اسرائیل، در کشتار مردم غزه همدست است، اعتراف کرد که این رژیم به‌عنوان قدرت اشغالگر، مسئول اوضاع انسانی در غزه است.

این روزنامه یادآورشد: صحنه ای که اوج بی شرمی نظام بین الملل و انحطاط اخلاقی جامعه جهانی را با ادامه توهین و تحقیر مردم مظلوم غزه که تا آن زمان از بربریت رژیم اشغالگر صهیونیستی جان سالم بدر بردند را آشکار کرد. کشورهایی که این عملیات را مدیریت و اجرا کردند و در راس آنها آمریکا، پرتاب هوایی کمک های امدادی به ساکنان نوار غزه را به عنوان یک دستاورد تاریخی نمایش دادند و سعی کردند با این کار، اعتبار از دست رفته خود را بازیابی کنند.

روزنامه الخبر ادامه داد: اردن اولین کشوری بود که از طریق پرتاب هوایی نسبت به ارسال کمک ها به ساکنان غزه اقدام کرد و سپس چندین کشور از جمله کشورهای عربی و غربی از جمله بلژیک این کار را انجام دادند اما پیوستن آمریکا به این روند جای تعجب دارد زیرا پیشتر، سه بار مصوبه شورای امنیت سازمان ملل در مورد آتش بس جنگ غزه را وتو کرده بود.

پرتاب هوایی این کمک‌ها به دلیل وجود مسیرهای صعب العبور، شرایط بد آب‌وهوایی یا فروریختن زیرساخت‌ها در نتیجه بلایای طبیعی نبود بلکه به دلیل وجود یک رژیم یاغی و غیرقانونی به نام اسرائیل بود که تروریسم را بر ساکنان غزه اعمال و علیه غیرنظامیان محاصره شده آن نسل‌کشی می‌کند.

خبر مرتبط
ممانعت اسرائیل از ورود کمکهای غذایی به غزه

معاون اجرایی برنامه جهانی غذا اعلام کرد که نیروهای اسرائیل از تحویل ۱۴ کامیون حامل مواد غذایی به مردم در شمال نوار غزه جلوگیری کردند.

این روزنامه با اشاره به اینکه کشورهای عربی و در راس آنها کشورهای نزدیک به غزه، مسئولیت بزرگی در مورد ورود کمک ها به نوار غزه دارند، افزود: این کشورها به جای اینکه از کارت های فشار بر اسرائیل استفاده و این رژیم را مجبور به رفع محاصره نوار غزه کنند و یا حداقل موانع ایجاد شده توسط این رژیم برای ارسال کمک های بشردوستانه را از بین ببرند، به راه‌حل‌های آسان و تحقیرآمیز از جمله پرتاب هوایی کمک‌ها البته آنهم با هماهنگی رژیم صهیونیستی، متوسل شدند.

الخبر الجزایر اضافه کرد: برای اینکه نیت آنها صادقانه نبود، باد بخشی از این کمک‌ها را به سمت سرزمین‌های اشغالی فلسطین سوق داد، گویی که نه تنها مردم مظلوم غزه بلکه طبیعت هم این نوع کمک را رد می کند.

این روزنامه الجزایر در بخش دیگر گزارش خود در باره حمایت های واشنگتن از اسرائیل در جریان حمله زمینی ارتش این رژیم به غزه نیز نوشت: آمریکا در زمانی که شریک جنایات رژیم اسرائیل در نسل کشی علیه مردم غزه و فلسطینی ها است این سوال مطر است که آمریکا چرا دست به پرتاب هوایی کمک ها به غزه می زند؟.

این روزنامه با تاکید بر اینکه مواضع متناقص آمریکا علیه مردم مظلوم غزه و فلسطین در اظهارات مقامات آمریکایی نیز آشکار است، افزود: واشنگتن، یک زمان با دفاع از اسرائیل، ارتکاب جنایت نسل کشی علیه ساکنان غزه توسط این رژیم را انکار کرد اما در زمانی دیگر، « کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا اظهاراتی را بیان کرد که تلقی شد، واشنگتن ارتکاب این جنایات توسط متحدش یعنی رژیم اسرائیل را پذیرفته است.

به نوشته الخبر، «هریس » در اظهاراتی بیان کرده است که آنچه ما روزانه در نوار غزه می بینیم، ویرانگری است. او در این اظهارات گفته است که بهانه ای برای رژیم اسرائیل جهت جلوگیری از ورود کمک های بشردوستانه به نوار غزه وجود ندارد زیرا ساکنان نوار غزه از یک فاجعه انسانی رنج می برند.

معاون رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتش از کابینه رژیم اسراییل خواسته بود که تلاش های بیشتری برای ارسال کمک های بیشتر به غزه انجام دهد.

الخبر اضافه کرد: این اظهارات، جریمه بیشتری را متوجه آمریکا می کند زیرا واشنتگن متوجه است که کابینه رژیم اشغالگر اسرائیل آنچه را علیه ساکنان غزه انجام می دهد غیر قانونی است اما با این حال با وتو کردن قطعنامه سازمان ملل که رژیم صهیونیستی را مجبور به پذیرش اتش بس می کرد، اجازه داد تا این رژیم به ارتکاب بیش از پیش جنایاتش ادامه دهد.

این روزنامه الجزایری، پرتاب هوایی کمک‌های غذایی برای ساکنان غزه را توهین به کرامت انسانی و اوج بی شرمی نظام بین الملل و انحطاط اخلاقی جامعه جهانی دانست و افزود: این صحنه ها برای همه کشورهای عربی و اسلامی و بشریت یک محاکمه اخلاقی تلقی می شود و برای مقامات همه کشورهای اسلامی و عربی که با اسرائیل همدست هستند و اقدام به عادی سازی روابط با این رژیم کرده اند، حکم اعدام اخلاقی صادر کرده است.

الخبر در پایان این گزارش افزود: پرتاب هوایی کمک های غذایی برای ساکنان غزه، بر چهره کشورهای عربی و اسلامی که روابط خود با رژیم تروریستی و جنایتکار اسرئیل را حفظ کردند و مقاومت را بی اهمیت جلوه دادند و در جنگ غزه به حمایت از این رژیم جنایتکار ادامه می دهند، مُهر شرمساری کوبید.

اردن ، مصر و برخی کشورهای اروپایی در روزهای گذشته کمک های خود به مردم غزه را از طریق هوایی و پرتاب با چتر ارسال کردند که بازتاب های منفی و گسترده ای در سطح جهان اسلام در پی داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۰ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید