گزارش وال استریت ژورنال از احتمال بازگشت حماس به میز مذاکره

کدخبر: ۶۳۳۲۱۳
اقتصادنیوز : نشریه آمریکایی به نقل از منابعی از احتمال بازگشت هیات مذاکره‌کنندگان جنبش فلسطینی حماس به شهر قاهره در روز شنبه نهم مارس خبر داد.
  گزارش وال استریت ژورنال از احتمال بازگشت حماس به میز مذاکره

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» امروز جمعه به نقل از چند مقام مطلع مصری نوشت، هیات مذاکره‌کنندگان جنبش حماس ممکن است فردا شنبه نهم مارس به قاره بازگشته تا به مذاکرات بر سر آتش‌بس احتمالی در نوار غزه ادامه دهند.

«حسام بدران»، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس روز پنجشنبه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت مذاکرات بر سر آتش‌بس با رژیم صهیونیستی وارد یک بن‌بست شده و اضافه کرد که این رژیم «دارد برای خودش زمان می‌خرد.»

خبر مرتبط
چراغ سبز حماس به مذاکرات قاهره

اقتصادنیوز : جنبش حماس با اعلام بازگشت هیئت خود از قاهره، از تمایل این جنبش برای ادامه مذاکرات با میانجیگران با هدف دستیابی به توافق آتش‌بس خبر داد.

وال استریت ژورنال نوشت: «یحیی سنوار، رهبر حماس در نوار غزه، که از ابتدا بجز مدت اخیر در مذاکرات دخیل نبود، حالا تقاضا دارد که اسرائیل متعهد به مذاکره بر سر یک آتش‌بس دائمی احتمالی در این باریکه جنگ‌زده شود.»

حماس روز هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) دست به حملات گسترده از جمله با موشک و نفوذ از طریق غلاف غزه به اراضی اشغالی زد. در این عملیات که «طوفان الاقصی» نام گرفت رزمندگان حماس و مقاومت فلسطین توانستند بالغ بر ۱۲۰۰ صهیونیست را به هلاکت رسانده و حدود ۲۴۰ تن از آنها را به اسارت بگیرند. در پی این عملیات رژیم صهیونیستی محاصره و حملات وحشیانه‌ای را از هوا و زمین و دریا علیه حماس و غزه به اجرا گذاشته که تاکنون طبق اعلام مقام‌های این باریکه به شهادت نزدیک به ۳۱۰۰۰ فلسطینی عمدتا شامل زنان و کودکان منجر شده است.

قطر در روز ۲۴ نوامبر واسطه یک توافق بین حماس و تل‌آویو بر سر اجرای موقت آتش‌بس، تبادل اسرا و تحویل کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شد. این آتش‌بس چند بار دیگر تمدید شد اما در اول دسامبر منقضی شد. گمان برده می‌شود همچنان بیش از ۱۰۰ اسیر صهیونیست دیگر در اختیار نیروهای حماس در غزه باشند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید