بایدن نارضایتی خود را از نتانیاهو علنی کرد

کدخبر: ۶۳۳۳۹۶
اقتصادنیوز: سخنان جو بایدن که حین روشن بودن دوربین‌ها می‌گوید او و نتانیاهو باید «نشست رک و صریحی» داشته باشند، حاکی از نارضایتی دوچندان کاخ سفید است.
بایدن نارضایتی خود را از نتانیاهو علنی کرد

به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از ایسنا،  اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در حالی بیان شد که او با سناتور دموکرات «مایکل بنت» در صحن مجلس نمایندگان آمریکا پس از سخنرانی شامگاه پنجشنبه موسوم به «وضعیت کشور» صحبت می‌کرد.

در جریان این برخورد، بنت به بایدن به خاطر سخنرانی‌اش تبریک می‌گوید و از رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد که به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره نگرانی‌های فزاینده بشردوستانه در غزه فشار بیاورد. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و پت بودجج، وزیر حمل و نقل ایالات متحده هم بخشی از این گفت‌وگوی کوتاه بودند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بایدن سپس با استفاده از نام مستعار نتانیاهو پاسخ داد و گفت: «به او گفتم، بی‌بی دیگر این را تکرار نمی‌کنم، اما من و تو قرار است گفت‌وگوی رک و راستی با هم داشته باشیم.»

بعد از این صحبت‌ها، یکی از دستیاران رئیس‌جمهور آمریکا که در نزدیکی او ایستاده، به آرامی در گوش بایدن حرف می‌زند و به نظر می‌رسد به بایدن هشدار می‌دهد که دوربین‌ها هنوز روشن هستند.

بایدن پس از هشدار دستیارش گفت: «اینجا میکروفن روشن است! خب، خوب است.»

رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه این اظهارات را تأیید کرد و با بی‌تفاوتی به خبرنگاران گفت آنها مکالمه او را «شنود» می‌کنند.

خبر مرتبط
نوشداری آمریکایی پس از مرگ سهراب‌!/ ابتکار عجیب بایدن برای غزه

اقتصادنیوز: اعلام تصمیم آمریکا برای ایجاد بندری در سواحل غزه که به یک آبراه برای رساندن کمک به نوار غزه متصل خواهد بود، نگرانی‌ها از کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از سرزمین‌شان را افزایش داده است.

بایدن در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند نتانیاهو باید اقدامات بیشتری برای کاهش رنج بشردوستانه ملت فلسطین انجام دهد، پاسخ داد: «بله، او این کار را می‌کند.»

خبر مرتبط
آمریکا به فناوری فرازمینی‌ها دست یافته است؟

اقتصادنیوز: وزارت دفاع آمریکا گزارش می دهد که آمریکا به فناوری فرا زمینی‌ها دست نیافته است.

از هفتم اکتبر که یورش‌های بی‌امان رژیم صهیونیستی به سراسر غزه بعد از عملیات فلسطینی طوفان الاقصی آغاز شد، نزدیک به سی و یک هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که اکثر این قربانیان را زنان و کودکان بی‌گناه غزه تشکیل می‌دهند. حملات صهیونیست‌ها همچنان ادامه دارد و مذاکرات آتش‌بس قبل از ماه مبارک رمضان فعلا به نتیجه نرسیده است.

ایالات متحده از زمان شروع جنگ بزرگ‌ترین حامی مالی و تسلیحاتی رژیم صهیونیستی مانده و گرچه در ظاهر مرگ غیرنظامیان فلسطینی را محکوم می‌کند اما تاکنون سه مرتبه قطعنامه آتش‌بس غزه را در شورای امنیت سازمان ملل وتو کرده است.

همچنین در پی انتشار اخباری مبنی بر سقوط کمک‌های بشردوستانه ایالات متحده از هواپیما بر سر ساکنان مظلوم غزه و شهادت تعدادی از آنها، وزارت دفاع آمریکا تلاش کرد تا از پذیرش مسئولیت این اقدام شانه خالی کند.

خبرگزاری آناتولی روز جمعه با انتشار ویدئویی و به نقل از شاهدان عینی گزارش کرد چتر بعضی از صندوق‌های کمک‌های بشردوستانه که از هواپیما به پایین پرتاب کرده بود باز نشد و این صندوق‌ها بر سر فلسطینی‌هایی سقوط کرد که در انتظار این کمک‌ها بودند.

به گفته این شاهدان، محموله‌های کمک بر سر غیرنظامیانی که در اردوگاه «الشاطی» و خیابان «الجلاء» در شمال نوار غزه در انتظار کمک انسانی بودند، سقوط کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید