ادعای سنتکام درباره کمک رسانی هوایی به غزه

کدخبر: ۶۳۳۵۴۰
اقتصادنیوز: سنتکام اذعان کرد واشنگتن یک فروند هواپیماهای سی ۱۳۰ حامل بسته های مواد غذایی را برای مردم غزه ارسال کرده است.
ادعای سنتکام درباره کمک رسانی هوایی به غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) اذعان کرد که واشنگتن یک فروند هواپیماهای سی ۱۳۰ حامل بسته های مواد غذایی را برای مردم غزه ارسال کرده است.

الجزیره انگلیسی گزارش داد سنتکام در بیانیه خود افزود: این کمک ها که شامل ۴۱ هزار و ۴۰۰ وعده غذایی و ۲۳ هزار بطری آب بود و به شمال غزه که " به شدت به آن نیاز دارد. " منتقل شد.

آمریکا پیش از این مسئولیت پرتاب مرگبار کمک هوایی در روز جمعه را رد کرده بود که در آن چتر جعبه‌های امدادی باز نشد و این حادثه منجر به کشته شدن پنج فلسطینی و زخمی شدن ۱۰ نفر دیگر شد.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی ان ان آمریکا در حالیکه اعلام کرد کمک های هوایی واشنگتن به مردم نوار غزه خود موجب کشته شدن حداقل ۵ نفر و زخمی شدن ۱۰ نفر شده است، سخنگوی وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) این موضوع را تکذیب کرد.

خبر مرتبط
دیدار روسای موساد و سیا درباره تبادل اسرا

اقتصادنیوز: رئیس سرویس اطلاعات اسرائیل (موساد) و رئیس سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به منظور بررسی توافق درباره تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی با هم دیدار کردند

حزب دموکرات آمریکا روز جمعه به وقت محلی گزارش داد به گفته یک خبرنگار حاضر در صحنه و یک پزشک که تلفات را تایید کرده است، به خاطر باز نشدن چتر نجات یکی از بسته‌های ارسالی و سقوط محتویات آن در یک منطقه مسکونی دستکم پنج نفر کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

اما ژنرال پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه به وقت محلی در نشست خبری خود مدعی شد که گزارشها درباره کشته شدن غیرنظامیان در عملیات پرتاب کمک های مواد غذایی به مردم غزه درست نیست و همه بسته‌های غذایی که با چتر نجات برای مردم غزه ارسال شده به سلامت روی زمین در مناطق هدف فرود آمده‌اند.

در پی فشارهای جهانی به دولت بایدن برای حمایت از رژیم اسرائیل و استفاده تل آویو از گرسنگی مردم غزه بعنوان اهرم فشار، آمریکا برغم حمایت هایش از این رژیم، پیش از این در نمایشی تبلیغاتی در آستانه انتخابات آمریکا، هواپیماهای باری ارتش خود را برای انتقال هوایی مواد غذایی و سایر تجهیزات به داخل غزه به عنوان راه حلی برای مخالفت های اسرائیل با ورود کمک‌ها به نوار غزه و رسیدن این کمک ها به نیازمندان ارسال کرده است.

اعضای سازمان‌های امدادی بین‌المللی این اقدام آمریکا را ناکارآمد و صرفاً یک اقدام تبلیغاتی می دانند.

آمریکا همچنان فشار قابل توجهی به اسرائیل وارد نمی کند و دولت بایدن تاکنون گزینه هایی مانند تحریم اسرائیل یا شرطی کردن میلیاردها دلار کمک نظامی به اسرائیل را بررسی نکرده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید