نتانیاهو پند اخلاقی اردوغان را نپذیرفت/ اسرائیل به قوانین جنگ پایبند است!!

کدخبر: ۶۳۳۵۶۲
اقتصادنیوز: نخست وزیر اسرائیل شنبه شب در حالیکه هر روز شمار زیادی از کودکان غزه از گرسنگی و زنان و مردان بی دفاع زیر بمباران کشته می شوند، ادعا کرد : ارتش اسرائیل به قوانین جنگ پایبند هستند.
نتانیاهو پند اخلاقی اردوغان را نپذیرفت/ اسرائیل به قوانین جنگ پایبند است!!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نتانیاهو در واکنش به سخنان «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه درباره جنایت های رژیم آپارتاید تل آویو گفت که پند اخلاقی رئیس جمهوری ترکیه را نمی‌پذیرد.

اردوغان ساعاتی پیش اظهار کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی با جنایات در غزه نام خود را در کنار هیتلر، موسولینی و استالین به عنوان «نازی‌های عصر» ثبت کرد.

خبر مرتبط
جنایت جدید اسرائیل در غزه / بمباران دو خانه در دیر البلح + تعداد شهدا

اقتصادنیوز: در پی هدف قرار دادن مناطق غیرنظامی در دیرالبلح در مرکز غزه توسط رژیم صهیونیستی ۵ نفر به شهید و ده‌ها فلسطینی هم مفقود شده‌اند.

وی در سخنانی که در پنجاه و سومین نشست مجمع عمومی بنیاد دانش در استانبول سخن می‌گفت، تاکید کرد: بنیامین نتانیاهو و کابینه‌اش با ارتکاب جنایت علیه بشریت در غزه، اسم خود را در کنار هیتلر، موسولینی و استالین به عنوان «نازی‌های عصر ما» ثبت کرد.

وی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۳۲ هزار فلسطینی در نتیجه حملات مستقیم اسرائیل به غیرنظامیان شهید و بیش از ۷۲ هزار فلسطینی نیز زخمی شده‌اند.

خبر مرتبط
جنایت شرم‌آور اسرائیلی‌ها علیه مردان و زنان فلسطینی در بازداشتگاه‌ها

اقتصادنیوز: هیئت سازمان ملل خبر داد که گزارش‌هایی دریافت کرده که حاکی از آزار جنسی مردان و زنان فلسطینی در بازداشتگاه‌ها و پست‌های بازرسی اسرائیل است.

وزارت بهداشت فلسطین در تازه ترین آمار، شمار شهدای نوار غزه را ۳۰ هزار و ۹۶۰ نفر اعلام کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، رژیم اشغالگر صهیونیستی ۱۰ مورد جنایت علیه غیرنظامیان در غزه مرتکب شد که در نتیجه آن۸۲ فلسطینی شهید و۱۲۲ نفر دیگر مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین تاکید کرد که همچنان تعدادی از قربانیان زیر آوار و در خیابان‌ها مانده و رژیم اشغالگر اجازه نمی‌دهد که نیروهای امدادی به کمک آن‌ها بروند.

خبر مرتبط
انتقاد تند و تیز «بورل» از جنایت اخیر اسرائیل در غزه

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا کشتار مردم غزه هنگام دریافت کمک‌های بشردوستانه توسط ارتش اسرائیل را غیرقابل توجیه خواند و گفت: مسئولیت این حادثه بر عهده محدودیت های اعمال شده توسط ارتش رژیم صهیونیستی است.

با احتساب قربانیان جدید، شمار شهدای غزه از هفتم اکتبر(۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون به ۳۰ هزار و ۹۶۰ نفر و شمار مجروحان به ۷۲هزار و ۵۲۴ نفر رسید.

همچنین وزارت بهداشت اعلام کرد که ۷۲درصد این قربانیان زن و کودک هستند.

شرایط انسانی نوار غزه در سایه تداوم جنگ رژیم صهیونیستی با همدستی برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس با این رژیم به شدت بحرانی است و تل آویو اجازه ورود کمک‌ها به این منطقه را نمی‌دهد.

برخی کشورهای عربی و غربی در طول ۲ هفته اخیر، مقادیر اندکی از کمک های هوایی را برای مردم نوار غزه به ویژه در شمال این منطقه ارسال کردند که جوابگوی نیاز گسترده مردم نیست.

این درحالی است که فلسطینی‌ها و حامیان آنها ارسال این کمک‌های هوایی را اهانت به مردم فلسطین دانسته و بر لزوم فشار بر رژیم صهیونیستی برای بازگشایی گذرگاه‌های زمینی نوار غزه تاکید می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی