جدیدترین اظهارات دبیرکل ناتو درباره ارائه تسلیحات به اوکراین

کدخبر: ۶۳۴۰۶۲
اقتصادنیوز: دبیرکل ناتو در جدیدترین اظهارات خود ضمن تاکید بر لزوم تداوم حمایت‌ها از اوکراین از ارائه سیستم‌های تسلیحاتی دوربرد به این کشور که از طرف برخی اعضاء انجام شده، استقبال کرد.
جدیدترین اظهارات دبیرکل ناتو درباره ارائه تسلیحات به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو در جدیدترین اظهارات خود به موضع گیری اخیر پاپ، رهبر کاتولیک های جهان مبنی بر اینکه اوکراین باید شجاعت بالا بردن پرچم سفید را داشته و با روسیه وارد مذاکره شود واکنش داده و تصریح کرد: تسلیم شدن صلح نیست. پوتین جنگ را آغاز کرد و امروز می تواند به آن پایان دهد. از سوی دیگر، اوکراین این گزینه را ندارد.

ان تی وی آلمان گزارش داد، به این ترتیب ناتو تلاش پاپ برای مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه را رد کرده است. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو البته بدون ذکر نام پاپ فرانسیس در بروکسل گفت: تسلیم شدن صلح نیست.

وی از همه متحدان خواست تا به حمایت نظامی از کی یف ادامه دهند.

استولتنبرگ در توجیه اظهارات خود همچنین به حق دفاع از خود اشاره کرده و گفت: ما باید به خاطر داشته باشیم که در اینجا چه اتفاقی می افتد. وی مدعی شد: این یک جنگ تجاوزکارانه از سوی روسیه علیه اوکراین است و اوکراین حق دفاع از خود را دارد که در منشور سازمان ملل متحد ذکر شده است. این بدان معناست که کشورهای ناتو حق دارند به اوکراین کمک کنند تا از حق خود برای دفاع از خود محافظت کند.

وی همچنین از این واقعیت استقبال کرد که چندین متحد هم اکنون سیستم های تسلیحاتی دوربرد را به اوکراین ارائه می کنند. وی از تهیه موشک های کروز طوفان سایه و اسکالپ توسط بریتانیا و فرانسه به عنوان نمونه یاد کرد. استولتنبرگ در عین حال از مشارکت جمهوری فدرال آلمان تا به امروز در حمایت از اوکراین تمجید کرده و به عنوان مثال به تحویل سیستم های دفاع هوایی و تانک های جنگی اشاره کرد. وی تاکید کرد که آلمان در زمینه این حمایت نظامی کشوری پیشرو است.

تحویل احتمالی موشک های کروز تاروس آلمان به اوکراین ماه هاست که در این کشور مورد بحث قرار گرفته است. اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان تاکنون این موضوع را رد کرده است، زیرا به زعم وی آلمان می تواند با استفاده از موشک های تاروس با برد 500 کیلومتر وارد این جنگ شود.

استولتنبرگ این اظهارات را در حاشیه مراسم پذیرش سوئد در ناتو بیان کرد. در این مراسم در مقابل مقر بروکسل، پرچم سوئد به صورت دایره ای همراه با بنرهای سایر متفقین برافراشته شد و سرود ملی سوئد پخش شد. استولتنبرگ از «روزی تاریخی» صحبت کرد که ناتو و سوئد را قوی‌تر می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید