رایزنی السیسی و بشار اسد همزمان با آغاز ماه رمضان

کدخبر: ۶۳۴۳۲۳
اقتصادنیوز: عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر به مناسبت ماه مبارک رمضان چندین تماس تلفنی داشت که اولین تماس با بشار اسد رئیس جمهور سوریه بود.
رایزنی السیسی و بشار اسد همزمان با آغاز ماه رمضان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد فهمی، سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که روسای جمهور مصر و سوریه به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان در تماسی به هم تبریک گفتند و رئیس جمهور مصر برای مردم سوریه آرزوی خیر، امنیت و ثبات کرد. مردم، و خداوند متعال ملت‌های عربی و اسلامی را از همه آسیب‌ها حفظ خواهد کرد و رئیس جمهور نیز به نوبه خود ادای احترام کرد.

سال گذشته میلادی وزیر خارجه سوریه پس از ۱۲ سال، به مصر سفر کرد و با همتای مصری خود درباره برقراری مجدد روابط دوجانبه گفتگو کند. وزیر امور خارجه مصر ۲۷ فوریه سال ۲۰۲۳ از دمشق بازدید کرد و پیام عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر را به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه ابلاغ کرد.

خبر مرتبط
تلاش السیسی برای بقا به هر قیمتی/ پشت پرده سرمایه گذاری کشورهای خلیج فارس در قاهره

به گزارش اقتصادنیوز: براساس مفاد اعلامیه غافلگیرکننده در این ماه، مصطفی مدبولی، نخست وزیر مصر، از بزرگترین قراردادهای سرمایه گذاری مستقیم خارجی در تاریخ کشورش رونمایی کرد: پروژه ای 35 میلیارد دلاری برای توسعه شبه جزیره راس الحکمه در غرب اسکندریه.مدبولی گفت که این پروژه در نهایت می تواند 150 میلیارد دلار سرمایه گذاری ایجاد کند و دولت مصر 35 درصد از سهام را حفظ خواهد کرد. چارچوب زمانی برای بازده مورد انتظار مشخص نشده است.

السیسی و عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر، به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان بهترین تبریکات خود را ابراز کردند و از خداوند متعال خواستار قبول اعمال نیک و سخاوت خود برای ملت‌های برادر مصر و الجزایر و بقیه اعراب و ملل اسلامی شدند. 

خبر مرتبط
السیسی به بایدن هشدار داد/ جزئیات رایزنی مصر و آمریکا درباره جنگ غزه

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور مصر به همتای آمریکایی خود تلفنی درباره ادامه تشدید تنش نظامی در غزه و هدف قرار دادن غیرنظامیان هشدار داد.

السیسی در تماس تلفنی با سپهبد عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان، به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان تبریک گفت و از خداوند متعال خواستار قبولی اعمال نیک و تداوم پیوند‌ها شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید