تلاش قطر برای توافق میان حماس و اسرائیل/ هر اقدامی لازم باشد انجام می دهیم

کدخبر: ۶۳۴۳۴۴
اقتصادنیوز: وزارت خارجه قطر از تلاش دوحه به منظور رسیدن تل آویو و حماس بر روی یک توافق صلح تاکید کرد.
تلاش قطر برای توافق میان حماس و اسرائیل/ هر اقدامی لازم باشد انجام می دهیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حماس یکی از جنبش‌های فلسطینی است که در دهه ۱۹۸۰ میلادی با تفکر اخوان المسلمین شکل گرفت. از آنجا قطر روابط نزدیکی با سازمان اخوان المسلمین در خاورمیانه دارد و دوحه میزبان دفتر سیاسی این جنبش است. همین امر نیز از هفتم اکتبر قطر را به یکی از مهمترین میانجیگران برای پایان بخشیدن به جنگ غزه تبدیل کرده است. 

به گزارش الجزیره، مجید الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر امروز (سه شنبه) اعلام کرد که دوحه تمامی اقداماتی که لازم باشد برای رسیدن حماس و اسرائیل به یک توافق به کار خواهد بست. 

خبر مرتبط
درخواست مهم همسر نتانیاهو از مادر امیر قطر

اقتصادنیوز :همسر نخست‌وزیر اسرائیل در پیامی از مادر امیر قطر برای آزادی اسرای اسرائیل در غزه درخواست کمک کرد.

وی در نشست هفتگی با اصحاب رسانه خاطر نشان کرد: با توجه به گفت‌وگو‌ها درباره فشار بر حماس، قطر به عنوان یک میانجیگر تنها اقدام به تبادل آراء و عقاید میان دو طرف می‌کند. ما از تمامی ابزار‌هایی که در اختیار داریم برای نزدیک ساختن دیدگاه‌های دو طرف بهره می‌گیریم. 

خبر مرتبط
تحولات غزه؛ محور اصلی گفتگوی وزرای خارجه ایران و قطر

اقتصادنیوز: در تماس تلفنی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر با امیرعبداللهیان، آخرین تحولات دوجانبه و موضوع غزه و سایر تحولات منطقه ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: هدف ما به عنوان یک میانجیگر صادق در این شرایط اعمال فشار بر حماس نیست، زیرا ما با چنین رویکردی مخالف هستیم. بر این باورم قطر به صورت مثبت و سازنده در حال تعامل با هر دو طرف ماجرا است. ما امیدواریم راهکاری برای توافق دو طرف بیابیم. 

پیش از این بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و سایر مقامات صهیونیست خواستار افزایش فشار آمریکا به قطر به منظور استفاده دوحه از نفوذ خود بر حماس برای تسهیل در روند آزادی اسرای صهیونیست شده بودند. 

با این حال، مقامات دوحه همواره تاکید دارند که قطر یک میانجیگر بی طرف بوده و تنها انتقال آراء و نظرات دو طرف به یکدیگر را برعهده دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید