استعفای نماینده ارتش اسرائیل در تیم مذاکرات/ ماجرا چیست؟

کدخبر: ۶۳۴۳۵۵
اقتصادنیوز: رسانه‌های رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب گزارش دادند، نماینده ارتش این رژیم در تیم مذاکرات آتش‌بس استعفا کرده است.
استعفای نماینده ارتش اسرائیل در تیم مذاکرات/ ماجرا چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی گزارش داد، سرلشکر ذخیره نیتسان الون نماینده ارتش در تیم مذاکرات آتش بس از سمت خود استعفا کرده است.

بر اساس این گزارش، نماینده ارتش رژیم صهیونیستی در تیم مذاکره کننده این رژیم در اعتراض به مخالفت بنیامین نتانیاهو با گسترش اختیارات او استغفا کرده است.

از سوی دیگر کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد، مقامات صهیونیستی برآورد می‌کنند که حماس ظرف ۴۸ ساعت به توافق مبادله اسرا پاسخ خواهد داد.

خبر مرتبط
خبر مهم واشنگتن درباره آتش بس در غزه/ توافق نزدیک شد؟

اقتصادنیوز: وزیر خارجه آمریکا گفت که کشورش برای رسیدن به آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به چند دهه جنایت رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع این رژیم اشغالگر آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم اسرائیل برقرار شد.

خبر مرتبط
رایزنی مهم وزرای خارجه مصر و آمریکا درباره آتش بس در غزه

اقتصادنیوز: وزرای خارجه مصر و آمریکا درباره تلاش‌ها برای تحقق آتش بس در غزه و معامله تبادل اسرا و تحولات دریای سرخ گفتگوی تلفنی کردند.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. در مقابل نیز، رزمندگان مقاومت فلسطین تلفات و خسارت‌های زیادی به نظامیان صهیونیست در نبرد زمینی وارد کرده‌اند.

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید