آلمان: قصد ارسال موشک تاروس به اوکراین را نداریم

کدخبر: ۶۳۴۵۹۶
اقتصادنیوز: صدراعظم آلمان اعلام کرد دولت برلین قصد ارسال موشک تاروس به اوکراین را ندارد.
آلمان: قصد ارسال موشک تاروس به اوکراین را نداریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  مهر، صدراعظم آلمان بار دیگر گفت این کشور قصد ارسال موشک های «تاروس» به اوکراین را ندارد.

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان روز چهارشنبه خطاب به قانونگذاران این کشور در بوندستاگ گفت که دولت برلین قصد تجهیز اوکراین به موشک های کروز دوربرد تاروس ندارد.

صدراعظم آلمان بار دیگر موضع پیشین خود در این باره تاکید کرد و گفت: تحویل موشک‌های تاروس خطی است که من نمی‌خواهم به عنوان صدراعظم از آن عبور کنم.

شولتز افزود که ارسال این موشک‌ها به اوکراین بدون مشارکت سربازان آلمانی که آموزش دیده‌اند، اقدامی غیر مسئولانه خواهد بود.

صدراعظم آلمان در ادامه گفت که ضروت دارد اطمینان حاصل شود که سربازان آلمانی در هنگام تحویل سلاح دخالتی ندارند و بنابراین تأمین موشک‌های تاروس ممکن نیست.

در حالی که این روزها بحث بر سر ارسال موشک های تاروس آلمان به اوکراین داغ است، روزنامه «ولت» آلمان روز سه شنبه گزارش داد که تنها نیمی از ۶۰۰ موشک کروز تاروس آلمان آماده استفاده هستند.

این روزنامه آلمانی در گزارش خود یادآور شد که دولت برلین تصمیم گرفت این موشک ها را مدرن کند و آنها را به قابلیت آمادگی رزمی برساند.

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان این هفته گفت که ممکن است برلین با معاوضه موشک تاروس با انگلیس موافقت کند؛ این اظهارنظر در حالی است که اولاف شولتز، صدراعظم آلمان بارها مخالفت خود را با ارسال مستقیم موشک دوربرد به کی‌یف اعلام کرده است.

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس هم چند روز پیش در گفت‌وگو با یک روزنامه آلمانی گفت که لندن آماده است تا در راستای حل مشکل تحویل موشک تاروس به کی‌یف، به برلین کمک کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید