شولتس مدعی شد / کشورهای حامی اوکراین با روسیه در جنگ نیستند

کدخبر: ۶۳۴۹۶۴
اقتصادنیوز: صدراعظم آلمان روز جمعه ادعا کرد که کشورهای حامی اوکراین "در حالت جنگ با روسیه نیستند. "
شولتس مدعی شد /  کشورهای حامی اوکراین با روسیه در جنگ نیستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان در کنفرانس خبری مشترک با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان در برلین گفت که آلمان، فرانسه و لهستان "از بزرگترین حامیان سیاسی، نظامی و مالی اوکراین هستند. "

تاس گزارش داد، او گفت: "ما قاطعانه در کنار اوکراین ایستاده ایم. ما این را از همان ابتدا به صراحت اعلام کرده ایم و تا زمانی که لازم باشد این حمایت ادامه خواهد داشت. "

شولتس ادامه داد: واضح است که ما از اوکراین حمایت می کنیم. در عین حال ما با روسیه در جنگ نیستیم.

به گفته صدراعظم آلمان، هدف مشترک تضمین توانایی اوکراین برای دفاع موثر از خود است.

پیش از این، شولتس بارها گفته بود که تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ورود آلمان یا ناتو به جنگ در اوکراین انجام خواهد داد.

خبر مرتبط
تصویب بودجه توسط اتحادیه اروپا برای افزایش تولید سلاح

اقتصادنیوز: کمیسیون اتحادیه اروپا بودجه‌ای اضافی برای بالا بردن ظرفیت تولید سلاح توسط کشورهای عضو تصویب کرد.

این درحالی است که اولاف شولتس صدراعظم آلمان و رئیس جمهور اوکراین در یک گفت وگوی تلفنی درباره حمایت‌های تسلیحاتی از کی‌یف در جنگ علیه روسیه و همچنین حمایت‌های جهانی از طرح صلح ولودیمیر زلنسکی با یکدیگر تبادل نظر کردند.

در این بیانیه آمده است: طرفین در این تماس تلفنی توافق کردند که به گفت وگوهای سازنده خود با هدف جلب حمایت‌های جهانی از طرح صلح زلنسکی ادامه داده و در این زمینه با یکدیگر کمال همکاری را داشته باشند.

شولتس تاکنون در برابر درخواست‌ها برای تامین موشک‌های تاروس به اوکراین مقاومت کرده و مدعی شده است که استفاده از این موشک‌ها بدون کمک نظامیان آلمان مقدور نیست و این امر هم در صورت تحقق، می‌تواند به شعله جنگ در اوکراین دامن زده و آن را به یک درگیری بین‌المللی تبدیل کند.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

خبر مرتبط
تصویب بودجه توسط اتحادیه اروپا برای افزایش تولید سلاح

اقتصادنیوز: کمیسیون اتحادیه اروپا بودجه‌ای اضافی برای بالا بردن ظرفیت تولید سلاح توسط کشورهای عضو تصویب کرد.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید