تاریخ نگار اسرائیلی اعتراف کرد: حماس قدم به قدم به اهداف خود نزدیک‌تر می‌شود

کدخبر: ۶۳۵۰۸۴
اقتصادنیوز: یک مورخ صهیونیست ضمن تایید بی‌برنامگی این رژیم تاکید کرد حماس قدم به قدم به اهداف خود نزدیک‌تر می‌شود.
تاریخ نگار اسرائیلی اعتراف کرد: حماس قدم به قدم به اهداف خود نزدیک‌تر می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یووال نوح هراری، مورخ صهیونیستی امروز شنبه تأیید کرد که پیروزی در غزه برای کسی نیست که بیشتر می‌کشد، اسیر بیشتری می‌گیرد، خانه‌های بیشتری را ویران می‌کند یا سرزمین‌های بیشتری را اشغال می‌کند، بلکه برای کسی است که به اهداف سیاسی خود نزدیک‌تر می‌شود.

براساس خبرگزاری المیادین، هراری در مقاله‌ای که توسط روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت منتشر شد، گفت که اهداف سیاسی جنبش حماس کاملاً روشن است و برخی از آنها قبلاً محقق شده‌اند و زمان برای دستیابی به اهداف بیشتر است. اما اهداف رژیم صهیونیستی مبهم هستند یا وجود ندارند.

 این مورخ صهیونیست در مقاله خود فضای منطقه را قبل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ یادآور شد، زمانی که رژیم اشغالگر به تکمیل توافق عادی سازی با عربستان سعودی نزدیک بود، اما طوفان الاقصی مانع از این اتفاق شد و این وضعیت رادیکالی که صهیونیست‌ها بوجود آوردند را در جهان تغییر داد. 

خبر مرتبط
اسرائیل صدای بورل را در آورد/ تل آویو مانع ورود کمک‌های بشردوستانه می‌شود

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: شواهد نشان می دهد کنترل‌های مرزی رژیم صهیونیستی مانع از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه می‌شود.

هراری تاکید کرد که حماس زمانی که موفق شد خصومت بین صهیونیست‌ها، فلسطینی‌ها و اعراب را مجدداً به یاد همگان بیاورد که هر فرصتی را برای عادی‌سازی آینده بین دو طرف سعودی _ صهیونیستی از بین برد و بیش از آنچه امید داشت نفرت را نسبت به رژیم صهیونیستی در ذهن صد‌ها میلیون نفر در سراسر جهان، کاشت.

خبر مرتبط
اهرم‌های پر هزینه بایدن برای مهار نتانیاهو/ چرا اسرائیل متحدی دشوار برای آمریکا است؟

اقتصادنیوز: گروهی از مخالفان جنگ در غزه بر این باورند که بایدن اهرم های مختلفی برای مهار نتانیاهو در اختیار دارد که می تواند با توسل بدان ها، منطقه را آرام کند.

هراری به ویژه بر افزایش احساسات ضد صهیونیستی در سراسر جهان و کاهش جایگاه بین‌المللی آن اشاره کرده و گفت که حتی در کشور‌های غربی که در طول سال‌ها با آن دوست بوده‌اند، با توجه به ادامه درگیری، دیگر مانند سابق به این رژیم نظر مثبتی ندارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید