درصد آرای ولادیمیر پوتین در انتخابات روسیه مشخص شد

کدخبر: ۶۳۵۵۶۳
اقتصادنیوز: میزان مشارکت در انتخابات روسیه به بالای ۷۴درصد رسید و مقامات کشورهای کوبا، ونزوئلا، بولیوی و نیکاراگوئه در تبریک به ولادیمیر پوتین از دیگران پیشی گرفتند.
درصد آرای ولادیمیر پوتین در انتخابات روسیه مشخص شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه در ساعت 8 صبح امروز، دوشنبه، (به‌وقت مسکو) اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس دولت فعلی، پس از بررسی 99.65 درصد از آرای اخذشده، توانست 87.32 درصد از کل آرا را به دست آورد.

در مقام دوم، نیکلای خاریتونوف، نامزد حزب کمونیست روسیه با 4.30 درصد آرا قرار دارد، ولادیسلاو داوانکوف، عضو حزب مردم جدید با 3.82 درصد آرا در رتبه سوم، قرار گرفته است و پس از آنها لئونید اسلوتسکی، رهبر حزب لیبرال دموکراتیک روسیه نیز 3.20 درصد آرا را کسب کرد.

ساعتی پیش نیز مشخص شد که پوتین در شهر مسکو و پس از شمارش 100 درصد آرا، 85.13 درصد آرای انتخابانی را از آن خود کرده است.

مشارکت مردمی در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه از 74درصد گذشت.

کمیسیون مرکزی انتخابات همچنین اعلام کرد که مشارکت کلی در انتخابات ریاست‌جمهوری در سراسر روسیه در پایان سومین روز رأی‌گیری به 74.22 درصد رسید، همچنین گزارش شد که مشارکت در رأی‌گیری الکترونیکی از راه دور (DEG) در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه، 94 درصد بوده و این سیستم به‌طور کلی به‌خوبی از عهده این کار برآمده است.

بسیاری از رسانه‌های غربی شب گذشته مطالبی را منتشر کردند که در آن پیروزی مطلق ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه را به‌رسمیت شناختند.

خبر مرتبط
واکنش رهبران جهان به پیروزی ولادیمیر پوتین در انتخابات روسیه

اقتصادنیوز: رهبران جهان در پی قطعی شدن پیروزی ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه به وی تبریک گفتند.

بدین ترتیب، نشریه فرانسوی Le Parisien  نوشت: «ولادیمیر پوتین با اختلاف زیادی برای پنجمین دوره انتخاب شد». این نشریه پیروزی پوتین را خبری مورد انتظار نامید و یادآور شد که رئیس جمهور فعلی از "محبوبیت واقعی و خوبی" میان مردم کشورش برخوردار است.

روزنامه "واشنگتن پست" نیز به‌نوبه خود گزارش داد که رهبر روسیه پس از انتخابات شش سال دیگر به‌عنوان رئیس جمهور منصوب شد. به‌نوشته این نشریه، به‌احتمال زیاد، دوره بعدی ریاست‌جمهوری پوتین با "حل‌وفصل بحران اوکراین و تضمین حمایت شهروندان روسیه" همراه خواهد بود.

آژانس خبری بلومبرگ تأکید کرد که نتیجه انتخابات حمایت غیرقابل انکار مردم روسیه از رئیس جمهور فعلی را نشان داد: پوتین در حال آماده شدن برای کسب رکورد پیروزی خود است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید