اتهام سنگین نیوزیلند به چین

کدخبر: ۶۳۶۷۴۴
اقتصادنیوز: نیوزیلند امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که نگرانی‌هایی را با دولت چین در مورد دخالت این کشور در یک هک سایبری پارلمان نیوزیلند در سال ۲۰۲۱ که توسط سرویس‌های اطلاعاتی این کشور فاش شد، مطرح کرده است.
اتهام سنگین نیوزیلند به چین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، افشای دسترسی به اطلاعات از طریق فعالیت های سایبری مخربی که نهادهای پارلمانی نیوزلند را هدف قرار داده در حالی منتشر شده که انگلیس و ایالات متحده، چین را به یک کمپین گسترده جاسوسی سایبری متهم می‌کنند. نیوزیلند و استرالیا هر ۲ فعالیت گسترده‌تر را محکوم کرده‌اند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، «وینستون پیترز» وزیر امور خارجه نیوزیلند در بیانیه ای اعلام کرد: «مداخله‌های خارجی به این شکل غیرقابل پذیرش هستند و ما به چین تاکید داریم تا از انجام چنین اقداماتی در آینده اجتناب کند».

او همچنین مدعی شد یکسری نگرانی‌ها درباره فعالیت‌های سایبری با حضور گروه‌های تحت حمایت چین وجود دارد که نهادهای دموکراتیک در نیوزیلند و انگلیس را هدف قرار می‌دهد و این نگرانی‌ها به سفیر چین اطلاع داده شده است.

خبر مرتبط
تظاهرات گسترده مردم نیوزلند علیه دولت در خیابان‌های ولینگتون

هزاران نفر از مردم نیوزیلند در شهر ولینگتون علیه سیاست‌های دولت جدید این کشور تظاهرات کردند.

در این میان، یکی از سخنگوهای سفارت چین در ولینگتون نیز در ایمیلی اعلام کرد، پکن صراحتا چنین اتهامات بی اساس و غیرمسئولانه‌ای را رد می‌کند و نارضایتی و مخالفت قاطع خود را با مقام‌های نیوزیلند ابراز کرده است.

خبر مرتبط
اقدام جدید نیوزلند علیه ایران/ ممنوعیت ورود 18 مقام ایرانی به این کشور

دولت نیوزیلند هم‌راستا با رویکرد خصمانه غرب علیه ایران به دلیل آنچه نقض حقوق بشر عنوان کرده است، چند مقام ایرانی را هدف تحریم‌های خود قرار داد.

این سخنگو در ادامه گفت: «ما هرگز در امور داخلی دیگر کشورها از جمله نیوزیلند مداخله نکرده و نمی‌کنیم. متهم کردن چین در مداخله امور داخلی کاملا بی پایه و اساس است».

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید