زمان و مکان مذاکره اسرائیل و آمریکا درباره حمله به رفح اعلام شد

کدخبر: ۶۳۷۲۹۶
اقتصادنیوز:رسانه های اعلام کردند که آمریکا و اسرائیل در مورد عملیات نظامی احتمالی به رفح در جنوب نوار غزه اول آوریل ( ۱۳ فروردین) در واشنگتن مذاکره می کنند.
زمان و مکان مذاکره اسرائیل و آمریکا درباره حمله به رفح اعلام شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، تاس به نقل از سی ان ان افزود: پیشنهاد به تعویق انداختن مذاکرات لغو شده قبلی به روز دوشنبه از سوی هیئت اسرائیلی ارائه شده است. با این حال، تاریخ نهایی هنوز تایید نشده است.

یدیعوت آحارونوت پیشتر به نقل از منابع رسمی گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، اعضای کابینه نظامی را از برنامه های هیات اسرائیلی برای سفر هفته آینده به واشنگتن مطلع کرده است.

خبر مرتبط
نتانیاهو:اسرائیل در حال آماده شدن برای ورود به رفح است

اقتصادنیوز :رسانه‌های اسرائیلی به نقل از نخست وزیر این رژیم اعلام کردند که «ارتش برای آغاز عملیات نظامی در رفح و آزادسازی اسرا آماده می‌شود.»

این روزنامه اسفند ماه سال گذشته گزارش داد که نتانیاهو به درخواست جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، ران درمر، وزیر برنامه ریزی استراتژیک اسرائیل و تزاچی هانگبی، رئیس شورای امنیت ملی را برای گفتگو در مورد مسائل مربوط به عملیات نظامی مورد انتظار به واشنگتن خواهد فرستاد.

نتانیاهو ششم فروردین سفر هیات اسرائیلی را پس از آن که واشنگتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را که خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه در ماه رمضان بدون آزادی اجباری گروگان‌های اسراییل در غزه بود را وتو نکرد، لغو کرده بود.

نتانیاهو گفت که تصمیم او در عدم اعزام هیاتی به ایالات متحده برای رایزنی در مورد غزه، سیگنالی برای حماس است و این که اسرائیل با توجه به تصویب قطعنامه آتش بس در شورای امنیت سازمان ملل، تسلیم فشار نخواهد شد.

وی گفت که تصمیم آمریکا، حماس را تشویق کرد تا موضع سختی [در مذاکرات] اتخاذ کند و بر این باور باشد که فشار بین‌المللی به اسرائیل اجازه نمی‌دهد گروگان‌ها را آزاد کند و حماس را نابود کند.

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید